- شهروندان - http://www.shahrvandan.org -

وزیر تعاون: کسب رضایت رهبر معظم انقلاب، اصل مهم در انجام وظایف است

تاریخ انتشار : سه شنبه ۸ مهر ۱۳۹۳ سرویس : شهروندان

علی ربیعیبه گزارش ایرنا، علی ربیعی روز سه شنبه در دیدار با امام جمعه مشهد، اصلاح روابط کار، توجه خاص به توسعه بیمه، ایجاد اشتغال، کاهش معضلات کارگران و ارتقای سطح روابط کار را از اقدامات مهم این وزارتخانه ذکر کرد.

وی افزود: تلاش می کنیم با پرهیز از توجه به مسائل سیاسی سطح کمی و کیفی خدمات در بخشهای تعاون، کار، اشتغال، بیمه تامین اجتماعی و سایر زمینه های مربوط به وظایف این وزارتخانه را اصلاح و ارتقا دهیم.

وی با بیان اینکه در گذشته سازمان تامین اجتماعی به یک سازمان سیاست زده تبدیل شده بود، گفت: سعی کردیم با پرهیز از این مسائل و تامین کسری بودجه این سازمان رسیدگی به مسائل و مشکلات کارگران بیمه شده مورد توجه خاص قرار گیرند.

وی اجرای طرحهای تحول نظام سلامت و خدمات بهزیستی را از اقدامات بسیار مهم دولت یازدهم دانست و افزود: هفت میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از افراد زیرپوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی طی سالجاری زیرپوشش سبد کالا قرار گرفتند که این تعداد در آینده به ۱۰ میلیون نفر افزایش می یابد.

وی اظهار کرد: این افراد طی مراحلی توسط سازمانهای تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شناسایی و سبد کالا در اختیار آنها قرار می گیرد.

وی بیکاری و ایجاد اشتغال برای افراد جویای کار و از جمله دانش آموختگان دانشگاهی را یکی از معضلات و دغدغه های مهم برشمرد و گفت: برای کاهش مشکل بیکاری باید تولید در بخش های گوناگون توسعه یابد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: با توجه به وضعیت موجود هم اکنون ۵۶ درصد از اهداف برنامه توسعه کشور در ایجاد اشتغال و رفع بیکاری عقب هستیم.

ربیعی گفت: برای رفع مشکل بیکاری باید سالیانه یک میلیون شغل جدید در کشور ایجاد شود و این وزارتخانه با آسیب شناسی دقیق رفع مشکل بیکاری در کشور را وجهه همت خود قرار داده است.

وی گفت: بخش تعاون طی سنوات گذشته رشد چندانی نکرده بود و تشکلهای تعاون در سطح کشور با تنگناهایی دست به گریبان بودند که با تقویت تسهیلات بانک توسعه تعاون و حمایت از تعاونگران برای رفع این مشکلات تلاش می شود.

وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی، معاونان و روسای سازمانهای تابعه این وزارتخانه روز سه شنبه در سفر به مشهد ضمن دیدار با امام جمعه ، چند طرح تولیدی و تعاونی و خدماتی را افتتاح می کنند.


نسخه چاپی شهروندان: http://www.shahrvandan.org

لینک مطلب : http://www.shahrvandan.org/news/111526

تمام حقوق این مطلب متعلق به پایگاه اینترنتی شهروندان است.