- شهروندان - http://www.shahrvandan.org -

تنبیه بدنی عمومی یک کلاس تجویز مدیر یک دبستان

تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۳ سرویس : ژئوپلیتیک فرهنگی ایران

تنبیه بدنیبه گزارش ایرنا، این رخداد روز سه شنبه ۱۵مهر در شیفت بعد از ظهر دبستان ‘مشیردوانی’ بندرعباس رخ داد و والدین تعدادی از دانش آموزان مضروب، ظهر روز چهارشنبه برای پیگیری ماجرا به مدرسه مراجعه کردند.

مادر یکی از دانش آموزان که به دلیل تبعات احتمالی بعدی و امکان تاثیر منفی بر سرنوشت تحصیلی فرزندش مایل نبود نامی از وی برده شود اظهار داشت:پسرش دیروز در حالی که اثر ضربه لوله پولیکا ( پی وی سی) یاد شده بر سر و برخی دیگر از نقاط بدنش مشاهده می شد به خانه برگشته است.

وی به نقل از فرزندش درباره چگونگی و دلیل این اتفاق اظهار داشت: دانش آموزان معلم نداشته اند و بر اساس سن و سال خود سر و صدا کرده اند و مدیر نیز وارد کلاس شده و چون دانش آموزان حاضر نشده اند فرد خاصی را به عنوان عامل شلوغی معرفی کنند،همه به صورت گروهی مورد تنبیه بدنی قرار گرفته اند.

مادر ‘فرحان سنگریان ‘ نیز با تایید گفته های یاد شده اظهار داشت انگشت شست فرزندش به شدت آسیب دیده و به نقل از فرحان اضافه کرد:تعدادی از دانش آموزان چون دست خود را جلو نیاوردند ضربه به سر و صورتشان خورده است.

به گفته ‘شهناز شیرماهی’ والدین تعدادی از دانش آموزان نیز در مدرسه حاضر شدند و پس از مدتی برای پیگیری این اتفاق تلخ راهی اداره آموزش و پرورش شده اند.

مدیر دبستان یاد شده نیز با تایید گفته های والدین ،از عمل خود دفاع کرد و آن را لازمه کنترل و مدیریت دبستان دانست.

غلامعباس عبدلی با نشان دادن یک لوله لاستیکی حدود ۵۰ سانتیمتری سفید رنگ به خبرنگار، تاکید کرد: از این وسیله برای تنبیه دانش آموزان استفاده کرده است.

وی در حالی که حدود ۲۴ساعت از این ماجرا می گذرد، اضافه کرد:’بر اساس قانون نظام (پادگان) ، تشویق برای یک نفر و تنبیه برای همه است و اگر بازهم دانش آموزان مرتکب خلاف شوند ‘ به آنها رحم نمی کند و شخصا آنان را تنبیه بدنی می کند.’

عبدلی متذکر شد:تمام دانش آموزان را کتک زده تا هیچ یک از والدین گله نکنند که چرا یک کودک کتک خورده و دیگری کتک نخورده است.

رییس آموزش و پرورش ناحیه دو بندرعباس نیز که این دبستان در زیرمجموعه آن قرار دارد در گفت و گوی تلفنی با ایرنا اظهار داشت: در صورت رسیدن گزارش و شکایت مکتوب، ماجرا در هیات تخلفات و دیگر بخش های اداری مورد رسیدگی قرار می گیرد که فرآیند خاص خود را خواهد داشت.

سیدهادی حسینی اضافه کرد:ممکن است دادستان نیز به عنوان مدعی العموم خواهان پیگیری قضایی این اتفاق باشد که این موضوع نیز روند جداگانه ای را طی خواهد کرد.


نسخه چاپی شهروندان: http://www.shahrvandan.org

لینک مطلب : http://www.shahrvandan.org/news/112922

تمام حقوق این مطلب متعلق به پایگاه اینترنتی شهروندان است.