- شهروندان - http://www.shahrvandan.org -

میانگین سرعت رانندگان ایرانی کاهش یافت

تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۳ سرویس : اندیشه ایران شهری,ترافیک و حمل و نقل

[1]

سردار اسکندر مؤمنی در چهارمین گردهمایی بین‌المللی راه‌ها و دومین گردهمایی بین‌المللی نوروتروما با اشاره به کاهش سرعت در جاده‌های کشور به ٨١ کیلومتر همچنین گفت: در سال‌جاری ۴ هزار کیلومتر از راه‌های کشور زیر پوشش سیستم نظارت الکترونیکی قرار گرفته و براساس توافق قرار است ۳۰ هزار کیلومتر از جاده‌های کشور تحت پوشش دوربین قرار بگیرند.

دکتر «علی گرجی» رئیس این گردهمایی و مدیر مرکز تحقیقات علوم اعصاب نیز در این همایش با اشاره به کاهش شش درصدی آمار کشته‌شدگان حوادث در سال‌جاری گفت: ۵۰ درصد از کشته‌شدگان حوادث در مسیر یا در بیمارستان جان خود را از دست می‌دهند که با پیوند دستگاه‌های مرتبط درصدد کاهش این آمار هستیم.

گرجی تأکید کرد: پزشکان توجهی به سوانح رانندگی نداشته و ارتباطی که باید بین امداد و نجات، جامعه پزشکی و پلیس راهور باشد، وجود ندارد.

در ادامه این مراسم دکتر پیرحسین کولیوند، مدیر بیمارستان خاتم الانبیا اظهار کرد: هزینه‌ای که جامعه برای درمان ناشی از تصادفات می‌پردازد بسیار بیشتر از هزینه‌ای‌ است که باید برای آموزش و فرهنگسازی قرار دهد.

وی در مورد شرایط پزشکی تروما در ایران اظهار کرد: چیزی که در حال حاضر در کشور به آن نیاز داریم وجود تیم تخصصی تروماست. این تیم در حد استانداردهای جهانی نیست.

روزنامه ایران


نسخه چاپی شهروندان: http://www.shahrvandan.org

لینک مطلب : http://www.shahrvandan.org/news/124578

آدرس این مطلب :

[1] Image: http://www.shahrvandan.org/?attachment_id=124579

تمام حقوق این مطلب متعلق به پایگاه اینترنتی شهروندان است.