ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

روزهای تعطیل و ۱۹‌فیلم سینمایی روی آنتن

فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی و انیمیشن «ریسمانی نزدیکتر از رگ»، «فرشتگان قصاب»، «فیلادلفی»، «نورا»، «یک تکه نان»، «چکمه»، «وفاداران»، «خداحافظ رفیق»، «اینجا شهری دیگر است»، «شکارچی شنبه»، «سی و سه روز»، «انگشتر»، «سرب»، «قصص قرانی»، «به سادگی یک ملاقات»، «سینه سرخ»، «سایه های شهر» «بچه‌های محلۀ الرشید» و «سفر به دریا» چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه 17، 18 و 19 تیر ماه از شبکه‌های سیما روی آنتن می روند.

 

شبکه یک سیما

 

به گزارش ایسنا، فیلم سینمایی «ریسمانی نزدیکتر از رگ» به کارگردانی مسعود اطیابی، چهارشنبه۱۷تیر ماه ساعت ۹ صبح از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.

 

داستان این فیلم درباره چگونگی زندگی شانزده ساله اشغال لبنان توسط رژیم صهیونیستی است. زندگی مردی لبنانی روایت می شود که پسرش را در کودکی در حمله و هجوم صهیونیستی ها به کشور و مزرعه اش از دست داده است. در این حادثه دخترش با پرتاب سنگی، سرباز صهیونیستی را نابینا می کند، پدر برای نجات دخترش او را به شهری دور می فرستد. حال که شانزده سال از آن واقعه گذشته است، مرد و همسرش همچنان مورد ارعاب و آزار و تهدید سربازان صهیونیستی قرار می گیرند. او مطلع می شود که نیروهای مبارز لبنانی در صدد انهدام پایگاه نظامی صهیونیستی هستند و …

 

جورج شلهوب، منی کریم، محمد علاءالدین و ان ماری سلامه در فیلم سینمایی «ریسمانی نزدیکتر از رگ» بازی کرده اند.

 

*************************************

 

فیلم سینمایی «فرشتگان قصاب» به کارگردانی سهیل سلیمی، چهارشنبه ۱۷ تیر ماه ساعت ۱۶ از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.

 

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: فرهاد و گیسو زن و شوهر افغانی که منتظر تولد فرزند خود هستند در مخمصه ایی گرفتار می شوند. گیسو معلم مدرسه است و فرهاد در کمپ سازمان ملل که در افغانستان مستقر است به عنوان مترجم مشغول کار است. یک گروه صهیونیستی که در کار قاچاق اعضای بدن کودکان در افغانستان فعالند به کمک نیروهای ارتش آمریکا به مدرسه‌ای که گیسو در آن درس می‌دهد حمله کرده و فرهاد تلاش می‌کند تا گیسو و شاگردانش را از خطر برهاند.

 

دارین حمزه، ستاره پسیانی و محمدرضا غفاری در فیلم سینمایی «فرشتگان قصاب» بازی کرده اند.

 

*************************************

 

فیلم سینمایی «فیلادلفی» به کارگردانی سید مجتبی اسدی پور و اسماعیل رحیم زاده، جمعه ۱۹تیر ماه ساعت ۱۶ از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.

 

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: گروهی برای رساندن آذوقه و دارو از طریق تونل‌های زیرزمینی از مرز رفح مصر به مرز رفح غزه اقدام می‌کنند که در طول مسیر اتفاقاتی برایشان رخ می‌دهد…

 

احمد نجفی، علی اسیوند و فلور نظری در فیلم سینمایی «فیلادلفی» بازی کرده اند.

 

*************************************

 

شبکه دو سیما

 

فیلم سینمایی «نورا» به کارگردانی محمود شولیزاده، چهارشنبه ۱۷ تیر ماه ساعت ۹ صبح از شبکه دو سیما پخش خواهد شد.

 

در خلاصه داستان این فیلم با بازی ‌محمد عباسی، معصومه یوسفی، فرهاد آئیش و مائده طهماسبی آمده است : خانواده نورا در بالای کوه زندگی می کنند و امورات خود را از راه ذغال فروشی می گذرانند، نیاز قصد رفتن به روستا را دارد و نورا اصرار دارد که همراه برادرش به روستا برود. در راه برگشت مورا که دوست دارد قطار را ببیند در اثر برخورد با قطار به ته دره سقوط می کند و در اثر این سقوط فلج می شود و (نیاز) برادر بزرگ‌تر او به رغم مخالفت خانواده به امید شفا و بهبودی خواهرش قصد دارد او را به امام زاده بالای کوه ببرد. راه امام زاده سخت و دشوار است، اما نیاز با اراده‌ای شگفت و استوار قصد دارد این کار را انجام دهد. او با فرغون نورا را تا قسمتی از راه می برد و ناگزیر بر می گردد. او سعی می کند با فرغون و سنگ این مسیر را برود تا بتواند دوباره خواهرش را به امام زاده برساند و ….

 

*************************************

 

فیلم سینمایی «یک تکه نان» به کارگردانی کمال تبریزی، چهارشنبه ۱۷تیر ماه ساعت ۱۴:۴۵ از شبکه دو سیما پخش می شود.

 

در این فیلم خواهیم دید: قیس، سرباز آرام و کم حرفی که از یک منطقه دور به نام هشت پی به سربازی اعزام شده به همراه گروهبان و کربلایی راهی برزکوه می شود تا در مورد معجزه ای که درباره عزیز خانم، رخ داده است تحقیق کند. می گویند که عزیز خانم بر اثر یک معجزه در امامزاده حافظ کل قرآن شده است.

 

رضا کیانیان، رویا نونهالی، احمد آقالو، اسماعیل خلج و هومن سیدی در فیلم سینمایی «یک تکه نان» هنرنمایی کرده اند.

 

*************************************

 

فیلم سینمایی «چکمه» به کارگردانی محمدعلی طالبی، پنجشنبه ۱۷تیر ماه ساعت ۹ صبح از شبکه دو سیما پخش می شود.

 

در این فیلم با بازی سمانه جعفر طالبی، رایا نصیری، علی آشکار، شقایق اسلامی و زهرا هادی پور خواهیم دید: سمانه دختر بچه ای است که به همراه مادرش زندگی فقیرانه ای دارد. روزی مادرش برای او یک جفت چکمه می خرد. اما فردای آن روز وقتی در بغل مادرش خواب است یک لنگه آن گم می شود و او مریض می شود. مادر تصمیم دارد که لنگه دیگر آن را به پسر همسایه که معلول است بدهد اما او با تلاشی سخت لنگه دیگر چکمه را پیدا کرده و به او برمی گرداند.

 

 

*************************************

 

فیلم سینمایی «وفاداران» به کارگردانی نجدت أنزور، جمعه ۱۹ تیر ماه ساعت ۱۴:۳۰ از شبکه دو سیما پخش می شود.

 

در خلاصه داستان فیلم با بازی عمار شلق، بولین حداد، وفا شراره و جمال حمدان آمده است: مقاومت در برنامه ریزی برای حمله به یک کاروان نظامی اسراییل است. بعد از انجام عملیات اطلاعات آنها برنامه ریزی های لازم را برای عملیات انجام می دهند. آنها خانه ای را برای اختفا انتخاب کرده اند که به نظر می رسد که بدون صاحب است و رفت و آمدی در آنجا انجام نمی شود. از آن طرف خانواده ای وجود دارد که متشکل از مادر و دختر و شوهر دختر است. اسم دختر لیلا است که با شوهر خود زندگی خوبی دارد ولی مادر او مریض می شود و شوهرش هم یک دست خود را از دست می دهد. شوهر لیلا به سختی خرج درمان مادر زن خود را می دهد. در این بین یکی از اهالی محل برای لیلا و شوهرش مزاحمت ایجاد کرده است و از لیلا می خواهد که از شوهرش جدا شود. او مزدور اسراییل است و ……

 

*************************************

 

شبکه سه سیما

 

فیلم سینمایی «خداحافظ رفیق» به کارگردانی بهزاد بهزاد پور، چهارشنبه ۱۷ تیر ماه ساعت ۱۱:۵۰ از شبکه سه سیما پخش می‌شود.

 

در خلاصه داستان با بازی کاوه خداشناس، بابک نوری و مهسا پورغلامی آمده است: مسلم در شهری شلوغ، غریب و بی کس مانده، زخمی برجگر دارد و غمی در دل و انتظاری تلخ در چشم … که این فراق دردناک کی به پایان می رسد؟ مسلم پس از آموختن رسم عاشقی فراقش به وصال می انجامد…

 

این فیلم در ژانر دفاع مقدس تولید ۱۳۸۲و محصول ایران است.

 

*************************************

 

فیلم سینمایی «اینجا شهری دیگر است» به کارگردانی احمد رضا گرشاسبی، چهارشنبه ۱۷تیر ماه ساعت ۱۶از شبکه سه سیما پخش می شود .

 

داستان فیلم زمان پس از ضربت خوردن حضرت علی علیه‌السّلام را روایت می‌کند و ظلم‌هایی که به ایشان از سوی افراد مختلف روا شده در فیلم دیده می‌شود. فیلم یک شب پس از ضربت خوردن حضرت‌علی (ع) تا زمان شهادت را به تصویر خواهد کشید و قصه در مدت زمان ۲۴ ساعت می‌گذرد.

 

پریوش نظریه، پژمان بازغی، هومن برق‌نورد، علیرضا کمالی‌نژاد، حسین سلیمانی و مسعود انتظاری در این فیلم ایفای نقش کرده اند.

 

*************************************

 

فیلم سینمایی «شکارچی شنبه» به کارگردانی پرویز شیخ طادی، پنجشنبه ۱۸تیر ماه ساعت ۱۵:۳۰ از شبکه سه سیما پخش می‌شود.

 

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: در یک بندرگاه اسرائیل، زنی یهودی زندگی می کند، که پس از مرگ همسرش، با یک مرد مسیحی ازدواج کرده‌است، کودک ۸-۷ ساله خود را در پی اقدامات حقوقی و اصرارهای زیاد پدربزرگش برای مدت کوتاهی به وی می‌سپارد. پدربزرگ کودک که یکی از سران جریان فکری صهیونیسم است در جواب نگرانی‌های مادر، وعده می‌دهد که او یک ماه بیشتر اینجا نمی‌ماند و پس از آن، کودک با اراده خود هر کجا که خواست می‌تواند برود و …

 

علی نصیریان، امیریل ارجمند و دارین حمسه در فیلم سینمایی «شکارچی شنبه» محصول سال ۱۳۸۸ با ژانر سیاسی نقش آفرینی کرده اند.

 

*************************************

 

فیلم سینمایی «سی و سه روز» به کارگردانی جمال شورجه، جمعه ۱۹تیر ماه ساعت ۱۵:۵۰ از شبکه سه سیما پخش می شود.

 

در خلاصه داستان فیلم با بازی پیر داغر، یوسف الخال، باسم مغنیه، کارمن لبوس و نسرین طافش روایتی واقعی از مقاومت یک روستای مجاور با اسرائیل است که از حمله اسرائیلی ها به دیگر جناح‌های مقاومت جلوگیری می‌کند.

 

*************************************

 

شبکه چهار سیما

 

فیلم سینمایی «انگشتر» به کارگردانی سید جمال سید حاتمی، چهارشنبه، ۱۷ تیر ماه ساعت ۲۱ از شبکه چهار سیما پخش می‌شود.

 

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: یونس دانشجوی عمران است که با موتور به عنوان پیک کار می کند. او در یکی از روزها کنار راه آهن یک انگشتر پیدا می کند و در همان روز یک ماشین به موتور او می زند. موتور او کاملا از بین می رود. راننده ماشین به نام حاج حسین پشت فرمان دچار حمله قلبی شده و یونس او را به بیمارستان می رساند. داخل ماشین مقدار زیادی پول نقد هست که یونس به آنها دست نمی زند. حاج حسین برای تشکر از یونس برای او یک موتور جدید می خرد و او را در شرکت عمرانی خود استخدام می کند. یونس که تصور می کند این اتفاقات بر اثر شانس و به دلیل انگشتر است به همین دلیل انگشتر را به صاحبش که یک جوان نابینای روستایی است بر نمی گرداند. انگشتر تبرک کربلا بوده که به مرد جوان نابینا از طرف پدرش به ارث رسیده است و …

 

امیر جلیلی، عیسی یوسفی، بهرام ابراهیمی و سودابه بیضایی در فیلم سینمایی «انگشتر» ایفای نقش کرده اند.

 

*************************************

 

فیلم سینمایی «سرب» به کارگردانی مسعود کیمیایی، روز جمعه ۱۹تیر ماه مصادف با روز قدس ساعت ۲۱ روی آنتن می رود.

 

این فیلم داستان یک زوج جوان یهودی ایرانی را در اواخر دههٔ ۲۰ خورشیدی روایت می‌کند. آنها خواهان عزیمت به اسراییل هستند اما پس از مواجهه با مخالفت سازمان یهودی هاگانا و کشته شدن عمویشان به دست آنها مجبور به فرار می شوند و به ماجراهای پس از آن ورود می کنند.

 

زنده یاد هادی اسلامی، امین تارخ، فریماه فرجامی، فتحعلی اویسی، جمشید مشایخی، جلال مقدم، نرسی گرگیا، غلامحسین لطفی و سعید پیردوست در فیلم سینمایی «سرب» ایفای نقش کرده اند.

 

*************************************

 

شبکه پنج سیما

 

انیمیشن «قصص قرانی» به کارگردانی یونس عباس زاده و رشید برجی ، چهارشنبه ۱۷تیر ماه ساعت ۹ صبح از شبکه پنج روی آنتن می رود.

 

در این انیمیشن با آیتم های اصحاب کهف، خر حضرت عزیر و شتر حضرت صالح می بینیم: حضرت عزیر مردی جوانی است که به فقرا کمک می کند تا اینکه از خدا می خواهد که زندگی پس از مرگ را به وی نشان دهد و خداوند هم او را صد سال می میراند و سپس زنده می کند و جلوی چشمانش خرش را جان می دهد. حضرت صالح سعی داردکه قوم ثمود که بسیار متمرد هستند را به راه راست هدایت کند ولی آنها قبول نمی کنند و از او معجزه می خواهند و خداوند از دل کوه شتری را می فرستد که آنها بعدا او را می کشند و حضرت صالح به اذن خدا سه روز برای توبه کردن به آنها مهلت می دهد که آنها توبه نمی کنند و سپس عذاب خدا بر آنها نازل شده و همگی را می کشد.

 

*************************************

 

فیلم سینمایی «به سادگی یک ملاقات» به کارگردانی سیامک صرافت، چهارشنبه ۱۷تیر ماه ساعت ۱۴:۵۰ از شبکه پنج پخش می شود .

 

داستان فیلم از این قرار است که: مسعود شکیبا وکیل خوبی است که قصد دارد به خارج از کشور سفر کند ولی به همسرش چیزی در این خصوص نگفته است. او برای چک آپ نزد یکی از دوستانش که پزشک است می رود و اتفاقی روحانی به نام شیخ محمد را ملاقات می کند که به گفته پزشک راهی برای معالجه سرطان پیدا کرده است، ولی شکیبا باور ندارد. پس از اینکه متوجه می شود سرطان دارد به دنبال پیدا کردن آن روحانی است و یک راننده جوان به نام فرامرز او را به این سفر می برد. در طول مسیر فرامرز از مشکل مالی اش برای شکیبا می گوید و اینکه با داشتن این پول می تواند همسرش را بر سر خانه و زندگیش بازگرداند. در نهایت شکیبا به روستایی که شیخ محمد زندگی می کند می رسد و…….

 

جواد مزدآبادی، حسن اسدی، مهدی فقیه، علی اوسیوند، سیامک صرافت و مینا نوروزی در فیلم سینمایی «به سادگی یک ملاقات» هنرنمایی کرده اند.

 

*************************************

 

فیلم سینمایی «سینه سرخ» به کارگردانی میشل خلیفی، جمعه ۱۹تیر ماه ساعت ۹ صبح از شبکه پنج پخش می شود.

 

داستان فیلم از این قرار است که: یوسف نوجوانی است که همراه مادر و خواهرش در اردوگاه فلسطینیان زندگی می‌کند. برادرش مبارز و پدرش زندانی است. آنها وضع مالی خوبی ندارند، برای امرار معاش یوسف پرنده‌هایش را می‌فروشد. همه جا حکومت نظامی است و جوانان به شهادت می رسند. یوسف تصمیم می گیرد دور دنیا سفر کند و وضعیت اردوگاههای فلسطینی را به اطلاع مردم دنیا برساند. ولی توسط نیروهای اسرائیلی …

 

*************************************

 

شبکه شما

 

فیلم تلویزیونی «سایه های شهر» به کارگردانی مرتضی آتش زمزم، جمعه ۱۹تیر ماه ساعت ۱۳:۳۰ از شبکه شما پخش می شود.

 

داستان فیلم از این قرار است که: میشل ابوفاضل که دیپلمات فرهنگی سفارت لبنان در ایران است به اتفاق همسرش آیدا بعد از دو سال به کشورشان لبنان باز می‏‌گردند تا اختلافات و دلخوری‏هایی که خانواده همسرش از او و آیدا دارند را رفع کنند. در این میان یک گروه تروریستی و جاسوسی از طرف موساد، آیدا را به گروگان می‌‏گیرند و از میشل می‏‌خواهند برای رهایی آیدا کیفی را که حاوی اورانیوم غنی شده است را با خود به تهران ببرد تا از این طریق چهره جمهوری اسلامی ایران را مکدر کنند. نیروهای حزب‏‌الله لبنان میشل را از طرح و نقشه موساد که همانا متهم کردن ایران به فعالیت‏های هسته‏‌ای غیر قانونی است، مطلع کرده و با وارد عمل شدن نیروهای امنیتی لبنان میشل نجات پیدا می‏‌کند اما در این میان آیدا جانش را از دست می‏‌دهد و طرح و نقشه موساد ناکام می‏‌ماند.

 

مجدی مشموشی، کارتیا کعده، نغمه بدوی و پولین حداد در فیلم تلویزیونی «سایه های شهر» تولید مرکز اصفهان بازی کرده اند.

 

*************************************

 

شبکه پویا

 

انیمیشن سینمایی «بچه‌های محلۀ الرشید» به کارگردانی تورج علوی، چهارشنبه ۱۷تیر ماه ساعت ۲۱ از شبکه پویا پخش خواهد شد.

 

داستان این انیمیشن دربارۀ بچه‌های یک مدرسه است که وقتی متوجه می‌شوند اسرائیلی‌ها می‌خواهند شهرشان را بگیرند در مقابل آنها می‌ایستند…

 

*************************************

 

انیمیشن «سفر به دریا» به کارگردانی استفان جدلمارک، مایکل هانگر و گرگ مانوارینگ جمعه ۱۹تیر ماه ساعت ۲۱ از شبکه پویا پخش خواهد شد.

 

داستان از این قرار است که روزی دو پسر بچه به نام‌های چاک و فلای به کنار دریا می‌روند و خواهر کوچک چاک به نام استلا را نیز با خود به آنجا می‌برند. آنها به شکلی تصادفی سر از آزمایشگاه یک دانشمند حواس‌پرت درمی‌آورند. استلا از معجونی که دانشمند ساخته می‌نوشد و تبدیل به یک ستارۀ دریایی می‌شود. فلای و چاک نیز برای اینکه به دنبال او بروند از معجون می‌نوشند. دانشمند به آنها می‌گوید که اگر ظرف ۴۸ ساعت از معجون پادزهر ننوشند برای همیشه ماهی باقی می‌مانند…

 

*************************************

 

شبکه نمایش

 

فیلم های سینمایی و تلویزیونی «زوزو»، «ناشناس»، «فرزند چهارم»، «فراغت» و «تاجرسیاه پوش» چهارشنبه ۱۷تیر ماه ساعت ۱۲،۱۵، ۱۷ ،۲۰:۳۰ و ۲۳ از شبکه نمایش روی آنتن می رود.

 

*************************************

 

فیلم های سینمایی و تلویزیونی «فراغت»، «جایی برای بودن»، «درگرمای شب»، «صدای خفته» و «مردان دریایی» پنجشنبه ۱۸تیر ماه ساعت ۱۲،۱۵، ۱۷ ،۲۰:۳۰ و ۲۳ از شبکه نمایش روی آنتن می رود.

 

*************************************

 

فیلم های سینمایی و تلویزیونی «جایی در قلب من»، «صدای خفته»، «بالاتر از خطر»، «خانه ای از امید» و «قلدرها» جمعه ۱۹تیر ماه ساعت ۱۱،۱۵، ۱۷ ،۲۰:۳۰ و ۲۳ از شبکه نمایش پخش می شود.