- شهروندان - http://www.shahrvandan.org -

افراد بی‌سواد ۱۰ تا ۴۹ ساله در کشور چند نفرند؟

تاریخ انتشار : شنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۴ سرویس : شهروندان,مساله ایران,ژئوپلیتیک فرهنگی ایران

[1]

 

علی باقرزاده، معاون وزیر آموزش‌وپرورش و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی در پاسخ به این پرسش که «تعداد دقیق بی‌سوادان کنونی در کشور چقدر است؟»، اظهار کرد: مبنای تعداد و درصد باسواد و بی‌سواد براساس سرشماری نفوس و مسکن انجام می‌شود.

 

وی آخرین سرشماری نفوس و مسکن کشور را سال ١٣٩٠ اعلام و خاطرنشان کرد: بر اساس نتایج به‌دست‌آمده همه افراد بی‌سواد بالای شش سال تا حتی صد سال که حق تحصیل دارند، ٩میلیون و ٧١٩ هزار نفر است که خودشان را بی‌سواد مطلق معرفی کرده‌اند.

 

باقرزاده افزود: این موضوع چون به صورت خوداظهاری است، از درجه اعتباری پایینی برخوردار بوده و در تمام دنیا همین‌طور است.

 

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با بیان اینکه گروه هدف سازمان نهضت سوادآموزی افراد بین ١٠ تا ۴٩ سال است، تصریح کرد: از مجموع ٩ میلیون و ٧١٩ هزار بی‌سواد فقط سه میلیون و ۴۵۶ هزار نفر در گروه سنی ١٠ تا ۴٩ سال هستند.

 

وی افزود: در این سال‌ها به این نتیجه رسیدیم که خوداظهاری با نارسایی‌هایی مواجه است و ناگزیر باید به سمت آمارهای ثبتی برویم.

 

باقرزاده با بیان اینکه از بین سه میلیون و ۴۵۶ هزار بی‌سواد ١٠ تا ۴٩ سال، حدود ۴٣٠ هزار نفر اتباع خارجی هستند، گفت: این افراد در آمار نبودند و باید برنامه‌ای جداگانه برای آنها داشته باشیم و از کمک‌های بین‌المللی استفاده کنیم.

 

وی ادامه داد: حدود ٣٧٠ هزار نفر هم در این آمار هستند که شناسایی نشدند و اطلاعات واردشده آنها را بررسی کردیم و مشخصه‌ای از آنها دریافت نشد.

 

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه از مجموع بی‌سوادان دومیلیون و ٧٠٠ هزار نفر باقی می‌مانند، گفت: از سال‌های ١٣٩٠ تاکنون هم حدود ٨٠٠ تا ٩٠٠ هزار نفر باسواد شدند یا سوابق تحصیلی‌ای ارائه کردند که باسواد بودند.

 

منبع: فارس


نسخه چاپی شهروندان: http://www.shahrvandan.org

لینک مطلب : http://www.shahrvandan.org/news/133613

آدرس این مطلب :

[1] Image: http://www.shahrvandan.org/news/133613/%d9%88%d8%ac%d9%88%d8%af-%db%8c%da%a9%e2%80%8c%d9%88%d9%86%db%8c%d9%85-%e2%80%8c%d9%85%db%8c%d9%84%db%8c%d9%88%d9%86%e2%80%8c-%d8%a8%db%8c%e2%80%8c%d8%b3%d9%88%d8%a7%d8%af-%db%b1%db%b0-%d8%aa%d8%a7

تمام حقوق این مطلب متعلق به پایگاه اینترنتی شهروندان است.