ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
10 برگزیده کنکور سراسری معرفی شدند

اعلام نتایج کنکور ۹۴ ازساعت ۱۸ امروز

اسامی ۱۰ نفر اول کنکور سراسری گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی و ۳ نفر اول گروه‌های هنر و زبان‌های خارجی کنکور سراسری ۹۴ از سوی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور اعلام شد.

روزنامه ایران نوشت؛ بر اساس اعلام نتایج سازمان سنجش، شهرستانی‌‌ها بیشترین رتبه‌های برتر کنکور سراسری سال ۱۳۹۴ را تصاحب کردند.

در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی پژمان شهبازی دستجردی از اصفهان، محمدرسول یزدیان از قم، وحید بالازاده مرشت از بابلسر، به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم را کسب کردند.

در گروه آزمایشی علوم تجربی سارا همتی از تبریز، کیانا تدبیر واجارگاه از لنگرود و فائزه قائم دوست از زاهدان، نیز به ترتیب اول تا سوم شدند.

همچنین در گروه آزمایشی علوم انسانی علی کیانی نیستانکی از تهران، سیدابوالفضل میررضی از اصفهان، ابوالفضل مشیری از اصفهان و در گروه

آزمایشی هنر نیز آناهیتا هدایتی از تهران، المیرا آشفته از تهران و غزاله پژند از کرج اول تا سوم شدند.

دکتر ابراهیم خدایی  در نشست خبری دیروز ضمن اعلام اسامی برگزیدگان کنکور سراسری ۹۴ گفت: «نتایج اولیه آزمون سراسری ۹۴ ساعت ۱۸ روز سه شنبه ۳۰تیرماه  روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد و فرآیند انتخاب رشته داوطلبان مجاز نیز در روزهای ۵ تا ۱۰ مردادماه انجام خواهد شد.»

وی افزود: «پاسخنامه ۷۵ هزار نفر اول علوم ریاضی، تجربی و انسانی و ۱۰ هزار نفر اول هنر و زبان نیز پس از کارنامه در روز چهارشنبه ۳۱ تیرماه همزمان با انتشار دفترچه راهنمای انتخاب رشته منتشر می‌شود. زمان اعلام نتایج رشته‌های دارای شرایط خاص و گروه هنر نیز ۴ مردادماه خواهد بود.»

خدایی اظهار داشت: «نرم افزار انتخاب رشته مجازی از روز پنجشنبه اول مردادماه  روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد و داوطلبان می‌توانند به همراه ویژه نامه انتخاب رشته از آن برای تخمین شانس قبولی خود استفاده کنند.»

وی یادآور شد: «یک تغییر شکلی در دفترچه راهنمای انتخاب رشته به‌وجود آمده است که رشته‌ها را براساس دانشگاه‌ها تجمیع کرده ایم. همچنین قانون سهمیه ایثارگران بر اساس قانون مصوب مجلس تغییراتی داشته است و میزان ظرفیت از ۲۰درصد به ۲۵ درصد افزایش و حد نصاب در گروه پزشکی از ۸۰ به ۷۰درصد آخرین نمره کاهش داشته است.»

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: «بر اساس قانون مصوب مجلس شورای اسلامی ۳۰درصد ظرفیت رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی به استان‌های محروم و استان‌هایی که از سوی وزارت بهداشت اعلام می‌شود، اختصاص یافته است. اما نکته مهم این است افرادی که این رشته‌ها را در این مناطق انتخاب می‌کنند باید سه برابر مدت تحصیل تعهد خدمت بدهند.»

وی افزود: «داوطلبان توجه کنند که اگر می‌خواهند در مناطق خود بمانند و ۳ رشته دکتری حرفه‌ای را بر اساس ظرفیت مناطق محروم انتخاب کنند، باید تعهد خدمت بدهند و علاوه بر آن تنها پس از گذراندن نیمی از تعهد، می‌توانند ادامه تحصیل دهند. پذیرفته شدگان در این ظرفیت، امکان تغییر رشته و محل ندارند. ضمن آنکه تنها در محدوده اعلام شده امکان کار دارند. این امر به منظور ماندگاری نیروهای پزشکی در مناطق محروم طراحی شده است.»