- شهروندان - http://www.shahrvandan.org -

کانالی که همچنان قتلگاه آهوان تشنه است

تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۴ سرویس : حمایت از حیوانات,شهر و شبکه شهری,محيط زيست

 

[1]

 

مهرشاد احمدوندی به ایسنا گفت: پس از آخرین تلفات آهوها در کانال آب “پای پل” منطقه میشداغ، اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان در جهت حفاظت از این گونه جانوری، خودروها و موتورهای گشت را به همراه تعداد زیادی نیرو در این منطقه مستقر کرده است.

 

وی ادامه داد: صبح و شب کشیکها به طور مداوم انجام میشود و نیروها در حوالی کانال آب مشغول گشتزنی هستند تا از نزدیک شدن آهوها به کانال آب جلوگیری کنند.

 

مسئول منطقه حفاظت شده میشداغ گفت: برای تامین آب آهوهای این منطقه حوضچههایی ایجاد کرده‌ایم و با تانکر، آب مورد نیاز را به این حوضچهها انتقال میدهیم. آبشخورها افزایش یافته و حتی در نقاطی از منطقه، یونجه مورد نیاز آهوها هم تامین میشود تا آهوها از کانال دور بمانند.

 

احمدیوند اظهار کرد: نیروهای حفاظت به صورت شبانه و روزانه، از ورود آهوها به نزدیکی کانال جلوگیری میکنند که با این مراقبت مستمر، در این مدت خوشبختانه تلفات آهو در کانال آب نداشته‌ایم.

 

کانالی که همچنان قتلگاه آهوان تشنه است [2]

 

با توجه به کمبود آب در منطقه حفاظت شده میش داغ خوزستان، آهوان این منطقه برای رفع تشنگی به یک کانال آب که از سوی سازمان آب و برق خوزستان برای انتقال آب ایجاد شده، نزدیک می‌شوند که به دلیل شرایط خطرناک این کانال، در سه ماهه گذشته حدود ۷ راس از این آهوان در معرض انقراض، لیز خورده و با افتادن در این کانال، تلف شده‌اند.


نسخه چاپی شهروندان: http://www.shahrvandan.org

لینک مطلب : http://www.shahrvandan.org/news/133682

آدرس این مطلب :

[1] Image: http://www.shahrvandan.org/?attachment_id=133683

[2] Image: http://www.shahrvandan.org/?attachment_id=133684

تمام حقوق این مطلب متعلق به پایگاه اینترنتی شهروندان است.