- شهروندان - http://www.shahrvandan.org -

ثبت روز «ایمنی مدارس در برابر آتش» در تقویم جمهوری اسلامی ایران

تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۲ سرویس : شهروندان

مدرسه انقلاب اسلامی شین‌آبادبه گزارش شهروندان، همزمان با نخستین سالگرد حادثه تلخ آتش‌سوزی در مدرسه دخترانه شین‌آباد، از سوی موسسه اخلاق و اندیشه شهروندی ایرانیان، پیشنهاد ثبت روزی تحت عنوان «ایمنی مدارس در برابر آتش» در تقویم جمهوری اسلامی ایران؛ تقدیم دکتر روحانی رئیس‌جمهور کشورمان شد و ایشان نیز موافقت کردند.

در بخشی از نامه دکتر آخوندی [2] رئیس موسسه اخلاق و اندیشه شهروندی ایرانیان به رئیس جمهور آمده است:

«همچنان که مستحضرید روز پانزدهم آذرماه سالروز وقوع آتش‌سوزی در دبستان روستای شین‌آباد در شهرستان پیرانشهر است. در این حادثه تعدادی از دختران دانش‌آموز جان خود را باختند و تعداد دیگری نیز تنشان طعمه حریق شد. البته این اولین و آخرین حادثه آتش‌سوزی در مدارس ایران نبوده و نیست.

از این روی این موسسه پیشنهاد دارد تا این روز تحت عنوان روز «ایمنی مدارس در برابر آتش» نامگذاری شود تا اولیا و مربیان نسبت به این موضوع حساس شوند و تمهیدات پیشگیرانه اتخاذ نمایند.

جا دارد که در این روز اولیا و مربیان نسبت به روش ارزیابی آسیب‌پذیری مدارس و راه‌های کاهش آسیب‌پذیری آنها در برابر آتش آموزش ببینند.»

نامه موسسه اخلاق

قابل ذکر است، پیشنهاد موسسه اخلاق و اندیشه شهروندی ایرانیان پس از موافقت دکتر حسن روحانی، از سوی دکتر نهاوندیان به شورای عالی انقلاب فرهنگی جهت بررسی و اقدام ارجاع شده است.

نامه موسسه اخلاق

پانزده آذر سال ۱۳۹۱ در پی آتش‌سوزی بخاری نفتی در کلاس دبستان دخترانه انقلاب اسلامی شین‌آباد، ۲ دانش آموز جان باختند و تعدادی دیگر نیز دچار آسیب‌دیدگی شدیدی شدند.

اخبار مرتبط با دانش‌آموزان شین‌آباد را اینجا [3]بخوانید.


نسخه چاپی شهروندان: http://www.shahrvandan.org

لینک مطلب : http://www.shahrvandan.org/news/35129

آدرس این مطلب :

[1] جای خالی روز ملی ایمنی مدارس : http://shahrvandan.org/news/26447

[2] آخوندی: http://shahrvandan.org/news/440

[3] اینجا : http://shahrvandan.org/tag/shinabad

تمام حقوق این مطلب متعلق به پایگاه اینترنتی شهروندان است.