ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
مادر محیط زیست ایران:

تهران حتی ظرفیت چهار میلیون نفر را ندارد

شهروندان:
مادر محیط زیست ایران با اشاره به تحقیقاتی که در سال 56 بر روی موضوع آلودگی هوای تهران انجام شده، گفت: تهران حتی ظرفیت چهار میلیون نفر را هم ندارد اما با این حال در یک مدت کوتاه جمعیت ثابت آن را به 17 میلیون و جمعیت شناور آن را به 3 میلیون افزایش داده‌ایم.

مه‌لقا ملاحبه گزارش ایسنا، مه‌لقا ملاح ادامه داد: تمام کارشناسان دنیا اتفاق نظر دارند که زمین ظرفیت هفت میلیارد جمعیت کنونی را نیز ندارد اما با این حال روزی یک میلیون نفر به جمعیت کره زمین اضافه می‌شود که نشان می‌دهد مدیران این ظرفیت را درک نکرده‌اند.

وی ادامه داد:‌ در شهری که روزی ۱۹۶۰ خودرو شماره‌گذاری شده و تمام کارخانه‌های آن دست دوم و آلاینده هستند نمی‌توان انتظار هوای پاک داشت.

مادر محیط زیست ایران با بیان اینکه باید وزیر محیط زیست داشته باشیم افزود:‌در این صورت هیچ کس حق نخواهد داشت حرکتی در جهت تخریب محیط زیست انجام دهد اما با این حال هیچ مدیر مناسبی در این زمینه نداشتیم و تمام مسئولین فقط به ظاهر کار نگاه می‌کنند.

ملاح اضافه کرد: در حال حاضر دو میلیون حاشیه‌نشین در شهر تهران داریم با وجود آنکه ۲۰ هزار روستا خالی از سکنه باقی مانده‌اند. بنابراین باید اقتصاد را به خارج از شهرها بیاوریم.

علیرضا معماریان – دامپزشک در این همایش اظهار کرد: تهدید اصلی حیات وحش ایران شکارچی‌ها نیستند بلکه این دامداران و مردم محلی هستند که این مشکلات را به وجود آورده‌اند. اما هیچ کس پاسخگو نیست که چرا اصلا در منطقه حفاظت شده باید دامی وجود داشته باشد که بخاطر آن پلنگ‌ها کشته شوند.

وی ادامه داد: همه افراد جامعه ایران نمی‌فهمند که حق حیوانات چیست و یا اینکه گونه‌های شاخص چه اهمیتی برای زیستگاه‌ها دارند بنابراین باید برنامه ریزی‌ها را به سمت این افراد برد.

این دامپزشک ادامه داد: در هیچ جای دنیا مانند ایران سیستم دامداری در جنگل‌ها وجود ندارد چرا که این نوع دامداری نه اقتصادی است و نه بهداشتی؛ و از همه مهمتر این روش غیر زیست محیطی است.

معماریان تاکید کرد: می‌شود فرهنگسازی را از بچه‌ها آغاز کرد اما حیات وحش ایران آنقدر فرصت ندارد که به آن زمان برسیم و سازمان حفاظت محیط زیست نیز آنقدر قدرت ندارد که بتواند تنهایی اقدامی انجام دهد.