ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
تجمع تعدادی از سرپرستان خانوار در ساختمان بازرگانی

ایجاد صف‌های طولانی در مقابل مراکز عرضه سبد کالا

شهروندان:
سرانجام توزیع سبد کالای حمایتی پس از چند روز تاخیر و کشمکش بر سر نحوه توزیع آن از صبح امروز در مراکز عرضه آغاز شد که با ایجاد صف‌های طولانی مواجه شد.

صف‌های طولانیبه گزارش ایسنا، سرپرستان خانوار برای دریافت سبد کالای حمایتی باید با در دست داشتن کارت ملی و کارت بانکی حساب دریافت یارانه ماهانه خود ابتدا در صف طولانی دریافت قبض سبد کالایی بایستند که خوشبختانه این کار در محیط های سر بسته صورت می‌گیرد و مردم با توجه به کاهش شدید دما طی چند روز اخیر آنچنان دچار مشکل نمی‌شوند اما در مرحله بعد سرپرستان خانوار که اکثر آنان را افراد بالای ۵۰ سال تشکیل می‌دهند در قسمت بیرونی فروشگاه باید در صف‌هایی که حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر در آن ایستاده‌اند در سرمای شدید منتظر دریافت سبد کالایی خود باشند.

این سبد شامل ۱۰ کیلوگرم برنج هندی، دو بسته پنیر بسته‌بندی به میزان ۴۰۰ گرم، ۲۴ عدد تخم مرغ بسته بندی شده، دو بطری ۸۱۰ گرمی روغن مایع و دو قطعه مرغ منجمد در حدود چهار کیلوگرم است. البته در تابلوی نصب شده در مراکز توزیع ذکر شده کسری یا مازاد وزن مرغ بنا بر هر کیلو مرغ ۶۵۰۰ تومان محاسبه خواهد شد.

در صف‌های طولانی دریافت سبد کالایی که در فضای باز و سرد مقابل مراکز توزیع ایجاد شده است بعضا ناراحتی‌هایی میان مردم ایجاد می‌شود و این ناراحتی ها به دلیل رعایت نکردن نوبت برای دریافت این سبد است.

هم‌چنین ارائه سبد کالا با برخی اختلالات فنی نیز روبه‌روست. متقاضیان دریافت سبد کالایی ابتدا باید با ارائه کارت بانکی که یارانه نقدی ماهانه در آن حساب قرار می‌گیرد، کوپن خود را دریافت کنند که متاسفانه برخی از این کارت‌ها به دلیل مشکلات فنی فعال نبوده و بن کالا به متقاضیان مشمول تعلق نمی‌گیرد.

برخی از متقاضیان سبد که در صفوف قرار گرفته‌اند از وضعیت توزیع به شدت ناراضی بوده و با توجه به سرد‌بودن هوا معتقدند که وضعیت توزیع نابه‌سامان است.

یکی از این افراد که در صف فروشگاه اتکا برای دریافت سبد کالایی ایستاده بود به ایسنا گفت: از ساعت ۷ صبح در صف منتظر مانده‌ام و تاکنون (ساعت ۱۱) نتوانسته‌ام سبد کالایی خود را دریافت کنم.

لازم به ذکر است که مردم پیش از مراجعه به فروشگاه‌ها برای دریافت سبد کالای حمایتی بهتر است که با شماره #۷۹۹* از طریق تلفن همراه و سپس وارد کردن کد ملی از اختصاص این سبد به خود مطمئن شوند. همچنین آنان می‌توانند با ارسال کد ملی خود از طریق پیامک به شماره ۷۰۰۷۹۹ یا ۵۰۰۰۴۹۹ یا مراجعه به درگاه اینترنتی www.yaranehkala.ir از این موضوع مطلع شوند.

مراکز توزیع عبارتند از فروشگاه‌های امکان (کارگران)، اسکاد (کارکنان دولت)، اتکا (نیروهای مسلح)، رفاه (کمیته امد اد بهزیستی)، سپه و شهروند (برای عموم مردم)، اتحادیه فرهنگیان (فرهنگیان و عموم مردم).

همچنین با توجه به آغاز توزیع سبد کالایی از صبح امروز، بسیاری از متقاضیان مشمول دریافت سبد که موفق به دریافت سبد کالایی خود نشده یا با پیامک به آنان اعلام شده که مشمول دریافت سبد نیستند به ساختمان معاونت توسعه بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت مراجعه کرده‌اند.

گزارش خبرنگار ایسنا حاکی از آن است که در حال حاضر عمده مراجعه کنندگان اظهار می کنند که جزو جامعه هدف بوده ولی به آن ها اعلام شده که سبد کالایی دریافت نمی کنند. این افراد با سد حراست این ساختمان مواجه شده و کسی پاسخگوی آنان نیست و حراست این ساختمان تنها با ارائه چند شماره تلفن آن ها را به بیرون راهی می‌کند.

عده‌ای نیز با حضور در ساختمان معاونت توسعه بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام می کنند که ما جزو جامعه هدف تعریف شده نیستیم ولی سرپرست خانواریم و به دریافت کالاهای این سبد نیاز داریم. این افراد سوال می کنند که چرا مشمول دریافت سبد کالایی نشده و آیا راهی برای گرفتن کالاها وجود دارد یا خیر؟

مدیر اجرایی طرح سبد کالایی نیز که در این ساختمان مسقر است حاضر به پاسخگویی به سوالات خبرنگاران نیست و از حراست آنجا خواسته که مانع از ورود خبرنگاران به ساختمان شوند.