ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

ادامه توزیع سبد کالا و تلاش مسوولان برای رفع مشکلات مردم

شهروندان:
طرح توزیع سبد کالا در دومین روز از اجرای این طرح از سوی دولت، با بررسی و رفع برخی مشکلات فنی در سراسر کشور ادامه یافت.

سبد کالابه گزارش ایرنا، بروز اشکال فنی در برخی دستگاههای کارت خوان و ازدحام جمعیت در مقابل برخی فروشگاههای توزیع کالا از جمله مشکلاتی است که مردم و نیز مسوولان اجرایی طرح توزیع سبد کالا طی دو روز گذشته در برخی شهرها با آن روبرو بوده اند.

مسوولان اجرایی توزیع سبد کالا روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با تاکید براینکه هیچ کم و کسری در اقلام سبد وجود ندارد ، به هموطنان مشمول دریافت سبد کالا توصیه کردند با توجه به اینکه همه اقلام سبد کالا تامین شده و در مراکز عرضه با در نظر گرفتن جمعیت هدف وجود دارد و همچنین زمان کافی برای توزیع در نظر گرفته شده است و مردم با آرامش برای دریافت سبد کالای خود در مدت تعیین شده و زمان تمدید برنامه ریزی کنند.

به گفته مسوولان تمام مراحل توزیع به صورت الکترونیکی رصد می شود و تا زمانی که آخرین نفر، سبد کالای خود را دریافت کند عرضه کالا ادامه خواهد یافت.

توزیع سبد کالا تا ۱۳ روز دیگر ادامه دارد، مردم ازدحام نکنند

معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت : توزیع سبد کالا تا ۱۳ روز دیگر ادامه دارد و مردم نباید بدون برنامه ریزی و با ازدحام در فروشگاه ها علاوه بر ایجاد صف موجب خستگی خود شوند.

ˈابراهیم جلیلیˈ در باره کیفیت توزیع سبد کالا در استان اظهار کرد : اقلامی مانند مرغ و تخم مرغ که جزو سبد کالا است، به دلیل تاریخ انقضای کوتاهتر در مقایسه با روغن و برنج و پنیر به میزان کمتری در مراکز توزیع، ذخیره سازی شده است.

وی افزود: به همین دلیل روز گذشته براثر ازدحام و مراجعه زیاد مردم در برخی فروشگاهها، این دو قلم به اتمام رسید و سایر اقلام به متقاضیان ارائه شد.

وی تاکید کرد: به تعداد افرادیکه در سطح استان اصفهان کارت بانکی شان برای سبد کالا شارژ شده است، اقلام موجود است و مردم نباید نگران باشند.

به گفته وی افرادیکه یک یا دو قلم از سبد کالا را از فروشگاهی دریافت نکرده اند در روزهای آتی می توانند با مراجعه به همان فروشگاه آنها را تهیه کنند.

جلیلی درباره فروشگاههای توزیع سبد کالا در استان گفت: اتحادیه کارمندان، اتحادیه کارگران، اتحادیه فرهنگیان و مجموعه تحت پوشش آنها شامل شرکت های تعاونی ادارات، فرهنگیان و واحدهای کارگری بزرگ، فروشگاههای رفاه در همه شهرستان ها و اتکا مراکز توزیع سبد کالا است.

به گزارش خبرنگار ایرنا از شرکت تعاونی فرهنگیان ناحیه دو آموزش و پرورش، ˈابوالقاسم قبادیانˈ مسوول این شرکت تعاونی گفت: بعضی از تعاونی های مناطق دیگر تنها به کارکنان همان ناحیه سبد کالا ارائه می دهند.

وی گفت: مراجعه کنندگان دیروز و امروز بسیار زیاد بودند و یکی از مشکلات ما پاسخ ندادن کارت های بانکی و نبود مرغ و تخم مرغ است که باعث ناقص ماندن سبد کالا می شود.

ˈاشرف دهاقانˈ یکی از شهروندان اصفهانی در باره نحوه توزیع سبد کالا گفت: با اعلام مسوولان هیچ کم و کسری در اقلام سبد نباید وجود داشته باشد اما با مراجعه به فروشگاه رفاه دست خالی برگشتم زیرا همه اقلام سبد کالا به جز برنج در این فروشگاه تمام شده بود.

ˈمحمد افتخاری مهابادیˈ نیز از نحوه توزیع اقلام در فروشگاههای فرهنگیان ابراز رضایت کرد و گفت: مدت زمان انتظار بیشتر از ۱۰ دقیقه نبود و تنها مشکل کامل نبودن سبد کالا بود.

نقص در سیستم الکترونیکی سبد کالای بعضی از فروشگاهها

در همین حال رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان خمینی شهر نیز به خبرنگار ایرنا گفت: در روز نخست مهمترین مشکل توزیع سبد کالا در شهرستان فعال نشدن سیستم توزیع الکترونیکی برخی فروشگاهها بود.

ˈ اسماعیل نادریˈ گفت که با فعال شدن سیستم توزیع الکترونیکی فروشگاههای شهرستان بخشی از ازدحام مردم برای دریافت سبد کالا کاهش یافت.

وی افزود: با توجه به تعداد افراد مشمول دریافت سبد کالا در شهرستان، تعداد فروشگاههای توزیع کننده جوابگو نیست و درخواست ما از مسوولان استان افزایش فروشگاههای مجاز توزیع سبد کالا است.

نادری با اشاره به اینکه در توزیع بعضی از اقلام مثل تخم مرغ با کمبود روبرو شده ایم، گفت: با حضور برنامه ریزی شده مردم مشکل ازدحام قابل حل است.

وی تصریح کرد: توزیع سبد کالا به افراد مشمول نیاز به اطلاع رسانی و آگاه سازی بیشتری از طرف مسولان استان در رسانه ها و اماکن عمومی محلی دارد.

نادری از مسوولان استان اصفهان و کشور خواست با اعلام تمدید زمان توزیع و اطلاع رسانی به بهبود اجرای طرح سبد کالا کمک کنند.

به گزارش ایرنا، طرح توزیع سبد کالا در اولین روز اجرا در خمینی شهر با استقبال تعدادی زیادی از افراد مشمول و غیر مشمول مواجه و ازدحام مردم باعث بروز برخی مشکلات شد.

فسادپذیری برخی از اقلام سبد کالا

همزمان با شروع طرح توزیع سبد کالا در مناطق گرمسیری، روز یکشنبه از قصرشیرین گزارش شد که یکی از چهار فروشگاه عامل (فروشگاه فرهنگیان) که توزیع مرحله نخست سبد کالای خانوار در شهرستان مرزی قصرشیرین را بر عهده دارد، توزیع مرغ را به زمان دیگر موکول کرده است .

سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت قصرشیرین روز یکشنبه با تایید این مطلب به خبرنگار ایرنا، گفت: البته عمدی در کار این فروشگاه نبوده، بلکه مرغ های تحویلی به این فروشگاه، بدلیل خرابی یخچال خودروی حمل کننده، فاسد شده بود.

وزارت صنعت، معدن و تجارت در اطلاعیه ای نحوه توزیع سبد کالای مرحله اول را که از روز یکشنبه آغاز شده است ، اعلام کرد و از هموطنان خواست با مراجعه به مراکز تعیین شده که مهلت آن قابل تمدید است ، به مراکز توزیع فروشگاه های امکان (کارگران) ـ اسکاد (کارکنان دولت) ـ اتکا (نیروهای مسلح) ـ رفاه (کمیته امداد ـ بهزیستی) ـ سپه (عموم مردم) ـ شهروند (عموم مردم) ـ اتحادیه فرهنگیان (فرهنگیان ـ عموم مردم) مراجعه کنند.