ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
وزیر کار خبر داد:

یک میلیون شهروند سبد کالا دریافت کردند

شهروندان:
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تا کنون یک میلیون نفر سبد کالا را دریافت کرده اند.

توزیع سبدکالاعلی ربیعی به واحد مرکزی خبر گفت: دولت در راستای سیاست های رفاهی خود بدنبال تدوین بسته رفاهی است که به زودی شورایعالی رفاه اجزای این بسته را تشریح می کند.

وی با توجه به نگاه ویژه دولت به مددجویان زیر پوشش بهزیستی و کمیته امداد و همچنین معلولان گفت: سبد کالا تجربه ای بود که دولت بر اساس آن بنا داشت در بحث امنیت غذایی کمک مستقیمی به مردم داشته باشد.

وزیر تعاون گفت: یکی از اشکالات من این بود که اعلام نکردم مرحله نخست این سبد در دو مقطع زمانی توزیع خواهد شد.

وی افزود: در مرحله نخست نه میلیون و ۳۷۱ هزار و ۷۱۱ خانوار شامل شاغلان دولت، بازنشستگان و کارگران و مستمری بگیران حوزه تامین اجتماعی با حداقل دستمزد، خبرنگاران، دانشجویان متاهل، مددجویان بهزیستی و کمیته امداد و طلاب این سبد را دریافت می کنند.

ربیعی با اشاره به اینکه زیرساخت های بانکی باید برای این موضوع آمادگی پیدا کند، گفت: سبد کردن کالا زمان بر بود و ما تا چند روز آینده قسمت دوم این مرحله را که شامل کارگران تامین اجتماعی و کارمندان است، اجرا می کنیم.

وی افزود: بخشی از کارمندان دولت که مشمول قانون تامین اجتماعی هستند در قسمت دوم این مرحله، سبد را دریافت می کنند.

وزیر تعاون گفت: شبهه ای ایجاد شده بود به این ترتیب که در برخی ادارات سبد کالا به یک همکار تعلق می گرفت و به برخی دیگر نمی گرفت که توضیح این است که برخی همکاران ما در بدنه اجرایی با بیمه تامین اجتماعی و برخی با بیمه خدمات درمانی کار می کنند.

وی در خصوص علت صف های طولانی که در برخی فروشگاه ها ایجاد شده است، افزود: در برخی مراکز کارتخوان ها به طور کامل فعال نبود که به همین دلیل ازدحام ایجاد شده بود.

ربیعی گفت: دلیل دیگر ازدحام این بود که تعداد زیادی از افرادی که در مرحله نخست مشمول دریافت سبد نبودند، داخل صف شده بودند.

وی افزود: امروز در جلسه ای تصمیم گرفتیم تعداد کارتخوان ها را افزایش دهیم و کار شناسایی مشمولان با همکاری سازمان هدفمندی انجام شد و به زودی برای قسمت دوم دریافت این سبد اطلاع رسانی می کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: هیچ محدودیتی زمانی برای دریافت سبد وجود ندارد و این طلب مردم است و هر وقت بخواهند می توانند این اقلام را دریافت کنند ودرخواستم این است که تدریجی مراجعه کنند.

ربیعی گفت: برخی اینگونه اظهار نظر کرده بودند که این سبد به برخی که یارانه دریافت نمی کنند تعلق گرفته است در حالیکه این موضوع صحت ندارد زیرا این سبد را در کارت هدفمندی شارژ کردیم.

وی گفت: تا کنون یک میلیون نفر سبد را دریافت کرده اند و به محض این که دریافت کنندگان سبد به حدود ۵ و ۶ میلیون برسد قسمت دوم این مرحله را اعلام می کنیم.