ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
آریایی‌نژاد:

به جای توزیع سبد کالا می‌توان شهروندان را توانمند کرد

شهروندان:
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: با کمک کردن به مردم به شیوه توزیع سبد کالا مخالفم.

سبد کالا“احمد آریایی نژاد” در گفت و گو با ایسنا، تصریح کرد: بحث من بر روی دولت یازدهم نیست بلکه حرفم این است که به جای ماهی دادن بهتر است ماهیگیری را به مردم یاد بدهیم.

وی افزود: توزیع سبد کالا به این شیوه برای نظام جمهوری اسلامی و دولتها برازنده نیست و به جای آن باید برای توانمندسازی مردم به شیوه های دیگر برنامه ریزی کنیم.

آریایی نژاد با اعتقاد بر اینکه توزیع سبد کالا شکل خوبی ندارد، اظهار کرد: در این شیوه که برخی از افراد مشمول دریافت سبد کالا نشده اند و یا افراد مستحق پشت درهای فروشگاهها می مانند، تبعاتی همچون ناراحتی و نارضایتی مردم به وجود می آورد.

وی وارد کردن اجناس خارجی برای توزیع سبد کالا و نیز صفهای طولانی مردم برای دریافت آن را از دیگر تبعات منفی این موضوع دانست.

نماینده مردم ملایر در خانه ملت یادآور شد: طبق قول دولت توزیع سبد کالا تا نوروز امسال ادامه می یابد تا افرادی که دارای حق هستند، سبد کالا را دریافت کنند اما به نظرم ما از اصل ماجرا یعنی حمایت اقشار ضعیف جامعه دور شده ایم.

وی تاکید کرد: کارگران و کشاورزانی که بیمه نیستند به طور حتم باید مشمول دریافت سبد کالا باشند.

آریایی نژاد با اشاره به لزوم برنامه ریزی در راستای توانمندسازی مردم در گذران معیشت خود، گفت: توزیع سبد کالا تاثیر زیادی در بهبود معیشت مردم ندارد و تنها به عنوان مسکّن کوتاه مدتی برای آنها عمل می کند.

وی از توانمندسازی علمی دانشگاهها به عنوان یکی از راه حلهای توانمند کردن مردم نام برد و تصریح کرد: با استفاده از علم کاربردی و تجاری در دانشگاهها باید دانشجویان را از کارجو به کارآفرین تبدیل کنیم.

نماینده مردم ملایر درمجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دانشجویان باید وارد رشته های مورد نیاز جامعه بشوند تا وابستگی برای ورود کالاهای خارجی را به کمترین میزان برسانیم.