ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
همبستگی و وفاق جامعه ایرانی برای آزادی سربازان

www.tpm.ir، منتظر اسامی همه شهروندان است

شهروندان:
تلاش‌ها برای آزادی سربازان ایرانی گروگان گرفته‌شده در مرزهای شرقی همچنان ادامه دارد. همبستگی جامعه فرهنگی و رسانه‌ای و ورزشی کشور برای رساندن صدای دربند‌شده‌های وطن اتفاق خوش این روزهاست:”همه برای وطن”

5 سربازاینجا تهران؛ کیلومترها دورتر از محل نگه‌داری احتمالی ۵ سرباز ایرانی دربند، تلاش گسترده‌ای در جامعه فرهنگی، رسانه‌ای و ورزشی ایران برای نجات آنها به جریان افتاده است.

به همت برخی از فعالان فرهنگی کشور، یک کمپین در فضای مجازی ایجاد شده است تا با امضای حداقل یک میلیون ایرانی، مراتب رسمی اعتراض مردمی ایرانی‌ها به دربند شدن ۵ سرباز وطن به اطلاع مجامع جهانی برسد.

اما برای رسیدن آمار امضاکنندگان این بیانیه به رقم تعیین شده ظاهرا هنوز راه طولانی‌ای در پیش است. تایید و امضای بیانیه تا دوشنبه ۲۶ اسفند ماه تمدید شده است و تلاش نهادهای مردمی برای اطلاع‌رسانی در مورد این بیاینه به شدت هر چه تمام‌تر در حال انجام است.

قرار است متن این بیانیه همراه با امضاهای جمع آوری شده برای بانکی مون، دبیر کل سازمان ملل متحد فرستاده شود.

امروز صبح هم امیر قلعه‌نویی، فوتبالیست باسابقه و سرمربی تیم استقلال در برنامه ورزش و مردم حاضر شد و از ایرانی‌ها خواست که در امضای این بیانیه تسریع کنند.

امیر قلعه نویی سرمربی تیم استقلال طی تماس تلفنی از مردم و همه ورزشکاران و ورزش‌دوستان خواست تا به عنوان پشتیبانی و همراهی با خانواده های نگران پنج سرباز ایرانی ربوده شده در مرزهای جنوب‌شرقی کشور مان به سایت موزه صلح تهران رفته و بیانیه نوشته شده را تایید و امضا کنند.

قلعه نویی با احساساتی پرشور اعلام کرد که هیچ کدام از ما نباید یادمان برود که اگر امروز در امنیت و سلامت کامل دور هم نشسته ایم و به ورزشگاهها میرویم و مسابقه برگزار میکنیم به پاس مجاهدت ها و زحمات همین سربازان ایران زمین و شهداست که ازجان خود میگذرند و امروز امضا این بیانیه کمترین کار در اعلام همراهی و همدردی ملت قدرشناس و بخصوص ما ورزشکاران و ورزشدوستان از خانواده بزرگوار و نگرانشان است که انشاالله با دعای معصومین و پیگیری های داخلی و همه جانبه و دست در دست هم کاری انجام شود که در استانه شب عید این فداکاران وطن سالمبه نزد ما و مادرانشان برگردند.

درادامه برنامه بهرام شفیع نیز آدرس سایت موزه صلح را اعلام و تمامی مردم را فرا خواند که تا اخر وقت دوشنبه ۲۶ اسفند همگی به این سایت مراجعه و در این امر ملی و معنوی شرکت کنند، تا این بیانیه بعنوان یک سند به سازمان ملل و دولت پاکستان تسلیم شود.

چند روز پیش پرویز پرستویی، بازیگر محبوب سینمای ایران هم با برقراری یک تماس تلفنی با برنامه ۹۰ خواستار امضای این بیاینه از سوی ایرانی‌ها شده بود.

www.tpm.ir ادرس موزه صلح جهت تایید بیانیه و همبستگی با خانواده سربازان ربوده شده است و انتظار می‌رود امضاهای این بیاینه تا پایان آخرین ساعات روز دوشنبه به میزان تعیین شده برسد.