ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران:

رانندگان با مشاهده عابر موظف به توقف در پشت خط عابر پیاده هستند

شهروندان:
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی اعلام کرد، رانندگان در موقع رسیدن به خط عابر پیاده موظف به ایست کامل هستند و باید حق تقدم عابر پیاده را رعایت کنند.

توقف در پشت خط عابر پیادهبه گزارش ایرنا از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ سید تیمور حسینی رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: در قانون رسیدگی به تخلف های رانندگی برای کسانی که وارد حریم عابر پیاده شوند جریمه دویست هزار ریالی در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: نیروی انتظامی به دنبال اجرای موفق طرح الزام استفاده از کمربند ایمنی، این بار ایجاد انضباط در گذرگاه های عابر پیاده را هدفگذاری کرده و از نیمه دوم مهر ماه سال جاری این طرح را در تهران اجرا می کند.

حسینی بیان کرد: عبور راننده از خط ایست در حقیقت ورود به حریم عابر پیاده و تعرض به حق عمومی مردم است.

وی با تاکید براینکه رانندگان و عابران پیاده، ملزم به رعایت این قانون هستند، گفت: تعدادی از تقاطع ها به دوربین های کنترل تجهیز شده اند که به محض تخلف خودرو و قرار گرفتن روی خط عابر پیاده جریمه می شوند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اشاره به ماده یک بند ۷۹ آیین نامه درباره تعریف گذرگاه عابر پیاده، افزود: تقاطع راه ها، امتداد پیاده روها، روگذرها یا زیرگذرهای هرمحل دیگری از سواره رو که بوسیله خط کشی یا میخ کوبی یا علایم دیگر برای عبور پیاده ها اختصاص یافته گذرگاه عابر پیاده است.

حسینی اظهار کرد: در تلاش برای آغاز طرحی هستیم که بازتاب و تغییری همانند استفاده از کمربند ایمنی داشته باشد.