ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

قائم مقام وزیر راه: عملیات ساخت ۷۲۰ هزار مسکن مهر متوقف شده است

شهروندان:
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر گفت: کار عملیاتی 720 هزار واحد مسکن مهر در مراحل مختلف ساخت متوقف شده است.

مسکنبه گزارش روابط عمومی وزارت راه و شهرسازی، احمد اصغری اظهار داشت: برای احداث ۲ میلیون و ۳۲۰ هزار واحد مسکن مهر شهری قرارداد منعقد شده بود که کار یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد ساخت آنها به اتمام رسیده است.

وی با بیان اینکه یک میلیون و ۱۲۶ هزار واحد در سطح کشور افتتاح شده و ۱۴۴ هزار واحد نیز آماده بهره برداری است، افزود: یک میلیون و ۲۰۵ هزار واحد نیز به صورت اقساطی فروش رفته که پیشرفت کلی فیزیکی ۸۲ درصدی داشته اند.

وی بیان داشت: تاکنون ۴۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده و ۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اقساط وصول شده است.

مهرآبادی با اشاره به خدمات زیربنایی مسکن مهر گفت: ۵ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان برای تامین خدمات زیربنایی آب، برق و فاضلاب مصوب شده که قرار شد یک هزار میلیارد تومان تا پایان شهریور برای پروژه های آماده افتتاح اختصاص یابد.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر گفت: اولویت بعدی وزارتخانه مربوط به پروژه هایی است که در مرحله نازک کاری و مراحل پایین تر هستند تا نیمه سال ۹۴ باید کارها انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر بانک مرکزی مصوبه دولت قبل مبنی بر افزایش تسهیلات از ۲۵ به ۳۰ میلیون تومان را بپردازد، ساخت عمده مسکن های مهر تا پایان سال تمام می شود.

مهرآبادی اظهار داشت: مصوبات دولت قبل برای مسکن مهر ۶۰ هزار میلیارد تومان است که ۴۸ هزار میلیارد تومان آن تصویب شده بود.

وی با اشاره به تصویب و تایید شورای پول و اعتبار برای پرداخت ۲ هزار میلیارد تومان به مسکن مهر، افزود: پروژه هایی که آماده سازی آنها آغاز شده، تسهیلات لازم برای ادامه و اتمام کار به آنها نیز اعطا می شود.

مهرآبادی افزود: برای اتمام پروژه ها بحث اصلی تبدیل تسهیلات ۲۵ به ۳۰ میلیون تومان است که اگر محقق شود، مردم هم انگیزه می یابند و با آورده آنها پروژه ها به پایان می رسد.

وی گفت: در حال حاضر ۷۲۰ هزار واحد مسکن مهر در مراحل مختلف ساخت باقی مانده و مدیران استان ها باید پیگیری کرده تا بتوانیم به نتیجه برسیم.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه پروژه های مسکن مهر عمدتا از لحاظ آماده سازی مشکل دارند، اظهار داشت: در مسکن مهر کشور ۶۶۰ هزار واحد فاقد آب و ۶۷۵ هزار واحد فاقد برق هستند.

وی افزود: در زمینه خدمات زیربنایی پروژه های مسکن مهر ۲ هزار و ۲۵۰ باب مدرسه، ۸۴۰ باب مسجد، ۴۵۰ واحد درمانگاه و ۳۰۰ کلانتری احداث شود.

مهرآبادی گفت: در مورد بیمه در استان های مختلف با سلایق متفاوت عمل می شود، اما مصوبه دولت صراحت دارد که بیمه هر واحد ۵ هزار و ۲۰۰ تومان است و برای مالیات نیز هر واحد ۳۰۰ هزار تومان مصوب شده است.

برچسب‌ها : ,