ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

مسجد جامعی: به مساله پیمانکاران شهرداری جدی تر می پردازیم

شهروندان:
رییس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه باید نظارت پیش از وقوع حادثه انجام شود، گفت: به مساله پیمانکاران شهرداری جدی تر می پردازیم.

احمد مسجدجامعیبه گزارش خبرنگار ایرنا ˈاحمد مسجد جامعی ˈ روز دوشنبه در نشست خبری یک سالگی شورای اسلامی شهر تهران در خصوص نظارت های صورت گرفته در طی یک سال گذشته از سوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: به دلیل تغییر ادبیات موجود در بین مسئولان در سه شنبه گذشته معاون خدمات شهری شهرداری تهران برای توضیحات لازم به اعضا مبنی بر حادثه منطقه ۴ در صحن حاضر و توضیحاتی را ارائه کرد.

درحادثه ای در تاریخ ۱۶ مرداد ماه کارگری به نام ˈعلی چراغیˈ در نزاع با ماموران شهرداری در یکی از بیمارستان های تهران درگذشت.

مسجد جامعی با بیان اینکه حفظ جان انسان ها مهمترین وظیفه شورا است، ادامه داد: شهروندان به این حادثه حساس شده اند، اما اعتماد کافی را به شورا دارند و ما باید از حقی که بر گردن ما دارند حفاظت کنیم.

رییس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به درگذشت مرحوم ˈعلی چراغیˈ گفت: از دست دادن جان یک انسان به خاطر زباله و حواشی آن درد بسیار بزرگی برای جامعه است.

مسجد جامعی اظهار کرد: در خصوص پیمانکاران باید قوانین خاصی گذاشته شود تا دیگر شاهد چنین حوادث تاسف برانگیزی نباشیم.

وی ادامه داد: باید در انتخاب مامورانی که می خواهند به مردم تذکر دهند دقت بیشتری داشته باشیم و آنها را برای تذکر دادن به شهروندان آموزش دهیم.

وی همچنین ضمن یادآوری حوادث منجر به از دست رفتن جان شهروندان در یک سال گذشته، گفت: پیگیری های بعدی که از سوی شورای شهر صورت گرفت قابل تقدیر بود که رضایت شهروندان را در پی داشته است.

وی با بیان ویژگی های چهارمین دوره شورای شهر تهران، ادامه داد: تعداد اعضای شورا و کمیسیون ها در این دوره شورا دو برابر شده و توجه این دوره به مسائل شهری و زندگی شهروندان بیشتر شده است.

مسجد جامعی با اشاره به رویکرد افزایش سطح مداخله شورا برای بهبود زندگی شهروندان با دستگاه های دیگر، اظهار کرد: در دیدار اعضاء شورا با رهبرمعظم انقلاب، ایشان به رویکرد جدید تاکید کردند و به همین دلیل از وزرای دولت دعوت شد تا در جلسات شورا حضور پیدا کنند، که موجب بسط این دیدگاه شد.

وی افزود: همچنین همکاری هایی با مجلس و مجمع تشخیص مصلحت نظام صورت گرفت که موجبات مدیریت یکپارچه را بوجود آورد.

مسجد جامعی خاطر نشان کرد: در این دوره از کار و روابط فردی به همکاری های جمعی رسیده ایم که خود مایه مباهات دوره چهارم شورای اسلامی شهر تهران است.

وی با اشاره به نطق های پیش از دستور در شورا گفت: تقریبا در هر جلسه یک نطق داشته ایم که در آن ۳۶ مورد بدون در نظر گرفتن سلیقه ها سخنرانی کرده اند.

رییس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: این حق نمایندگی و نماینده مردم بودن است که بتواند بدون هیچ نگرانی در صحن علنی شورای شهر صحبت کند و از افکار خود دفاع کند.

وی با بیان اینکه قریب به ۱۰۰ مورد تذکر از سوی اعضاء شورا صورت گرفته، اظهار کرد: به ترتیب آقایان قناعتی، دوستی، حافظی، سرخو، مجتبی شاکری بیشترین تذکر و بنده کمترین تذکر را به شهرداری داده ایم.

 مسجد جامعی: نایب رییس شورای اسلامی شهرتهران نخواهم شد

رییس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به انتخابات هیات رییسه این شورا گفت: دوباره برای انتخابات ریاست شورا کاندید خواهم شد و در صورتی که برای ریاست شورا رای کافی نیاورم، برای عضویت در هیات رییسه کاندید نخواهم شد.

وی خاطر نشان کرد: چه به عنوان رییس و چه به عنوان عضوی از شورای اسلامی شهر تهران به برنامه تهرانگردی خود ادامه خواهم داد.

مسجد جامعی افزود: در این یک سال متوجه شدم که تهرانگردی و دانش تاریخی و جغرافیایی یک جامعه روح آن جامعه را به انسان نمایش می دهد.