ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
نماینده کردستان:

وجود مدارس تخریبی در کشور زنگ خطری برای مسئولان است

شهروندان:
نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس با بیان اینکه 1192 مدرسه تخریبی در کشور وجود دارد، گفت: وجود فضای آموزشی غیر ایمن در برخی مناطق یک زنگ هشدار برای مسئولان است.

تخریب مدرسه معتادهابه گزارش ایسنا، سید احسن علوی در نشست مشترک شورای آموزش و پرورش استان کردستان و مدیران و رؤسای آموزش و پرورش در سالن جلسات باشگاه فرهنگیان سنندج با اشاره به اینکه دانش آموزان در مقابل مدارس تخریبی آسیب پذیرند، اظهار کرد: بحث ایمن بودن فضای آموزشی باید مورد توجه جدی مسئولان قرار گیرد.

وی وجود مدارس کهنه و تخریبی را از عمده‌ترین مشکلات آموزش و پرورش دانست و افزود: تعداد ۱۱۹۲ مدرسه تخریبی در کشور موجود است و ۱۲۶۸ مدرسه نیز نیاز به مقاوم سازی دارد.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس با اشاره به اینکه آموزش وپرورش دریای عمیق با امکانات کم است، اعلام کرد: محدودیت منابع مالی، نبود امکانات و تجهیزات و مدارس مناسب، آموزش و پرورش را با مشکلات عدیده‌ای مواجه کرده است.

وی تصریح کرد: ما در شرایط آزمون و خطا نیستیم و نباید به خاطر سلیقه‌ای عمل کردن برخی مدیران هزینه گزافی را پرداخت کنیم.

علوی ضمن ابراز تأثر از استیضاح فرجی دانا وزیر آموزش و پرورش در کشور از وی بابت اجازه تدریس زبان کُردی در دانشگاه کردستان تقدیر کرد.

وی به در مضیقه بودن دانش آموزان کردستانی گفت: والدین اکثر دانش آموزان در استان دارای تمکن مالی مناسبی نیستند و این امر موجب ترک تحصیل برخی دانش آموزان شده است.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس با اعلام اینکه مسئولان کشوری باید هشت استان محروم کشور را دریابند، بیان کرد: بحث سرانه دانش آموزی در استان کردستان بسیار کم است که تبدیل یه یکی از مشکلات آموزش و پرورش شده است.

وی تأکید کرد: تمرکز معلمان در مناطق بومی خود باعث ارتقای کیفیت آموزش و انتقال آنان از شهر خود به شهر دیگر موجب افت کیفیت آموزشی می‌شود.

علوی با بیان این که متون درسی ما برگرفته از متون سایر کشورهاست، اعلام کرد: پیری شایسته قوام آموزش و پرورش ما نیست و ما باید متون برگرفته از آموزش و فرهنگ متعالی کشور خودمان را داشته باشیم.

وی با اعلام اینکه چشم انداز و استراتژی واحدی در وزارت آموزش وپرورش نداریم، خاطرنشان کرد: این امر موجب شد که در گذشته مسئولان به صورت سلیقه‌ای عمل کنند و هزینه این سلیقه‌ای کار کردن را فرزندان ما در آموزش و پرورش پرداخت می‌کنند.

وی به بدهی آموزش و پرورش به معلمان بازنشسته اشاره کرد و یادآور شد: معوقه برخی معلمان بازنشسته پرداخت نشده است که باید برای رفع این مشکل فکری اساسی کرد.

برچسب‌ها : ,