ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
مدیرکل فرودگاه حضرت امام خمینی (ره)؛

امکانات مناسبی در فرودگاه امام برای زائران خانه خدا فراهم شده است

شهروندان:
مدیرکل فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) گفت: تاکنون امکانات مناسبی برای انجام پروازهای هوایی زائران خانه خدا در ترمینال حجاج فرودگاه امام (ره) فراهم شده است.

سعید چلندریسعید چلندری روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: امکانات فعلی در ترمینال حجاج فرودگاه حضرت امام(ره) بیش از فرودگاه مهرآباد است و امیدواریم حجاج در سال جاری از عزیمت خود از فرودگاه بین المللی امام(ره) به سرزمین وحی احساس رضایت کنند.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی ترمینال حجاج از سال ۸۸ در فرودگاه امام آغاز شد گفت: اما پس از مدتی اجرای این پروژه متوقف شد که به دستور مدیرعامل شرکت فرودگاه های کشور طی سه ماه گذشته با تخصیص اعتباری معادل ۲۳ میلیارد تومان به مساحت ۵۶ هزار مترمربع آماده شد که هزار مترمربع فضا در طبقه منفی یک برای استراحت زائران خانه خدا در زمان تاخیرهای احتمالی پروازها در نظر گرفته شده است.

مدیرکل فرودگاه امام خمینی (ره) افزود: اولین گروه از عوامل کاروانها روز دوشنبه هفته گذشته از ترمینال حجاج عازم سرزمین وحی شدند و نخستین کاروان زائران ایرانی حج تمتع امسال نیز راس ساعت هشت و۳۰ دقیقه صبح روز جمعه هفته گذشته از این فرودگاه عازم مدینه منوره شد.

به گفته وی، ترمینال حجاج فرودگاه بین المللی امام (ره) همزمان می تواند به زائران دو هواپیمای پهن پیکر سرویس های مناسبی را ارایه دهد و اگر در یک زمان مشخص پروازها بیشتر شوند، ترمینال اصلی فرودگاه امام آماده ارایه سرویس های مناسب به حجاج است.

چلندری در خصوص فرود یکی از بزرگترین هواپیمای مسافربری جهان متعلق به شرکت هواپیمایی امارات در فرودگاه حضرت امام خمینی (ره) نیز یادآور شد: با توجه به ظرفیت تعداد مسافران هواپیمای ۳۸۰ ایرباس توصیه ما این است که این هواپیمای اماراتی شب ها به تهران پرواز نکند و اگر هم پروازی داشته باشد در طول روز که مسافران کمتری در سالن فرودگاه امام(ره) هستند به تهران پرواز کند.

مدیرکل فرودگاه حضرت امام با بیان اینکه اکثر پروازهای این فرودگاه از ساعت ۲۲ تا ۵ صبح انجام می شود و در طول روز مسافران کمتری در سالن این فرودگاه حضور دارند، تصریح کرد: در صورتی که قرار است این هواپیما به فرودگاه امام پرواز کند توصیه ما به شرکت هواپیمایی امارات انتقال پروازهای خود از شب به روز است تا بتوانیم به سهولت به مسافران این هواپیما سرویس دهی کنیم.

هواپیمای آ ۳۸۰ دو طبقه ایرباس بزرگترین هواپیمای مسافربری جهان است که با برد ۱۵ هزار کیلومتری در سه کلاس متفاوت می تواند ۵۵۵ مسافر، در دو کلاس ۶۴۴ مسافر و در یک کلاس ۸۵۳ مسافر هوایی را در مسیرهای بین المللی جا به جا کند.

نخستین پرواز آزمایشی این هواپیمای روز ۲۷ آوریل ۲۰۰۵ از تولوز فرانسه انجام شد و اولین پرواز تجاری آن ۲۵ اکتبر ۲۰۰۷ از سنگاپور به مقصد سیدنی توسط شرکت هواپیمایی سنگاپور و نخستین پرواز تجاری این هواپیما به اروپا روز ۱۸ مارس ۲۰۰۸، از سنگاپور به مقصد فرودگاه هیثرو لندن انجام شده است.

برچسب‌ها : ,