ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

وضعیت نگران کننده حاشیه‌نشینی در کاشمر

شهروندان:
شهردار کاشمر رفع معضل حاشیه‌نشینی این شهر را خارج از توان مدیریت شهری دانست و گفت: وضعیت حاشیه شهر کاشمر نگران کننده است.

 حاشیه‌نشینیجعفر سلیمانی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که سالانه سه هزار نفر به کاشمر مهاجرت می‌کنند، به مشکلات پیش روی مدیریت شهری این شهرستان اشاره کرد و افزود: از هزار و ۴۵۰ هکتار مساحت شهر کاشمر ۳۱۰ هکتار آن مربوط به بافت فرسوده است.

وی با اعلام این‌که ۴۲ هکتار از مساحت این شهر مربوط به سکونت گاه‌هایی است که در حاشیه شهر کاشمر شکل گرفته است، تصریح کرد: رفع مشکلات پیش روی مدیریت شهری کاشمر نیازمند مساعدت مسئولان است.

شهردار کاشمر از فاصله پنج کیلومتری کاشمر با بزرگترین گسل کشور به نام گسل درونه خبر داد و اظهار کرد: این گسل به طول ۷۰۰ کیلومتر خانه‌های غیرمقاوم شهرستان را بسیار آسیب‌پذیر کرده است.

سلیمانی هم‌چنین به مسیرهای ساماندهی نشده داخل شهر به طول شش کیلومتر و نبود اماکن تفریحی در این مناطق اشاره کرد و گفت: به علت نبود کنارگذر، ماشین‌های سنگین باید از داخل شهر عبور کنند که این اعتراض اهالی را در پی دارد.

شهردار کاشمر در ادامه با بیان این‌که کاشمر دومین شهر زیارتی در استان و چهارمین شهر در کشور است، از آرامگاه شهید مدرس به عنوان نگینی در تاریخ سیاسی معاصر یاد کرد و گفت: شهر کاشمر دارای ۱۶۰ هزار نفر جمعیت است که ۴۳۰ هزار نفر دیگر با سفر به کاشمر از خدمات ایاب و ذهاب استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به نبود تاسیسات بهداشتی و خدماتی به عنوان یکی از کاستی‌ها در مجموعه سیدمرتضی که ظرفیت خوبی جهت جذب گردشگر برای شهرستان دارد؛ گفت: گاه روزانه تا ۳۰ هزار نفر از شهرهای اطراف به این امامزاده آمده و تا چند روز در این شهر اقامت دارند که می‌طلبد مسئولان جهت احداث سکونتگاه‌های ارزان قیمت مساعدت لازم را به شهرستان داشته باشند.

شهردار کاشمر با بیان این‌که نبود زیرساخت‌های لازم در مسکن مهر، ما را رنج می‌دهد، ابراز کرد: در حال حاضر ۲۵ هزار نفر جمعیت در پنج هزار واحد در مجموعه مسکن مهر ساکن هستند که احداث فضای سبز و ساخت پیاده رو حدود ۳۰ میلیارد تومان هزینه برای شهرداری در بر دارد.

وی با اشاره به این‌که اجرای پروژه فاضلاب برای اولین بار در سطح استان توسط بخش خصوصی قرار است در کاشمر اجرا شود؛ افزود: با اجرای این پروژه باید معابر شهری به طول ۳۰۰ کیلومتر حفاری شود که این ضربه ای به سرمایه ۵۰ ساله این شهر است لذا ازمسئولان استان انتظار می‌رود همکاری لازم را در این خصوص داشته باشند.