ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
وزیر راه و شهرسازی:

بخشی از صحن ضلع شرقی حرم حضرت معصومه ۲۲ بهمن افتتاح می‌شود

شهروندان:
وزیر راه و شهرسازی گفت: بخشی از شبستان و صحن ضلع شرقی حرم مطهر حضرت معصومه (س) 22 بهمن امسال افتتاح می شود.

آخوندیبه گزارش ایرنا ، عباس آخوندی روز پنجشنبه در دیدار با تولیت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) در قم افزود: کتابخانه صحن شرقی نیز به طور کامل در سالجاری به بهره برداری می رسد.

وی ادامه داد: این کتابخانه ۱۱ هزار مترمربع زیربنا دارد و تاکنون ۷۱ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

استاندار قم نیز در این دیدار گفت: انجام پروژه هایی چون شبستان امام خمینی(ره)، اقدامی ماندگار بوده است که باید چنین پروژه هایی همچنان در توسعه حرم مطهر تداوم یابد.

‘ احمد امیرآبادی فراهانی’، نماینده قم در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار گفت: این پروژه سه میلیارد تومان بودجه نیاز دارد که در صورت تامین شاهد افتتاح آن در دهه فجر امسال خواهیم بود.

حجت الاسلام والمسلمین ‘سید محمد سعیدی’، تولیت حرم حضرت معصومه(س) نیز در این دیدار برای مجموعه وزارت راه و شهرسازی آرزوی توفیق و سربلندی کرد.

پروژه توسعه صحن و شبستان ضلع شرقی حرم کریمه اهل بیت(س) از سال ۱۳۸۷ آغاز شده و برای تملک اراضی واقع در آن تاکنون حدود ۵۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

این صحن ۲۹ هزار مترمربع مساحت و ۵۰ هزارمترمربع زیربنا دارد و شامل هشت هزار و ۹۰۰ متر صحن فاطمی و هشت هزار و ۱۰۰ متر شبستان واقع شده در زیر صحن است.

برای اجرای این پروژه تاکنون ۲۵ میلیارد تومان هزینه شده است و در حال حاضر شبستان و صحن آن ۳۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وزیر راه و شهرسازی در سفر یک روزه به قم، ضمن بازدید از پروژه آزادراه قم-گرمسار و صحن شرقی حرم حضرت معصومه(س) قرار است چند پروژه در بخش مسکن را نیز افتتاح کند.