ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

روند صعودی تفکیک زباله از مبدا در پایتخت/ فعالیت کلبه بازیافت در مدارس تهران

شهروندان:
مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با بیان اینکه میزان تفکیک زباله از مبدا در مناطق 22 گانه روند صعودی دارد، گفت: طرح تفکیک زباله از مبدا به صورت پایلت در 12 ناحیه آغاز شده و شهروندان همکاری بسیار خوبی در این زمینه داشته اند.

تفکیک زبالهحسن کریمیان در گفتگو با مهر افزود: شهر تهران نسبت به سالهای قبل تمیزتر شده و شهروندان همکاری خوبی در حفظ نظافت شهر داشته اند، چنانچه در بخش رفت و روب شهر کاملا این موضوع مشهود و ملموس است.

وی ادامه داد : در بخش رفت و روب و نظافت شهر ۱۸ هزار نیروی کارگری در ۳ شیفت فعال هستند تا نظافت و تمیزی شهر حفظ شود .

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهر تهران گفت: خوشبختانه با فرهنگ سازی صورت گرفته طی سال های اخیر شاهد همکاری بیشتر شهروندان در حفظ نظافت شهر بوده ایم و شهروندان کمتر زباله اش در سطح شهر می ریزند، اما متاسفانه هنوز میزان ریختن زباله در انهار بالاست.

وی با تاکید براینکه در بحث مدیریت پسماند بیش از هرچیز نیازمند مشارکت و همکاری مردم هستیم گفت: در بخش تفکیک زباله خشک و تر از مبدا، شهروندان استقبال و همکاری خوبی داشته اند و در تلاشیم که این طرح را در تمام ۱۲۳ ناحیه شهر تهران اجرایی کنیم.

کریمیان همچنین با اشاره به آغاز مهرماه و بازگشایی مراکز آموزشی گفت: رفع عیب و نقص مخازن مکانیزه اطراف مدارس، جمع آوری کتب و دفاتر سال قبل دانش آموزان و استمرار طرح کلبه بازیافت در مدارس در طرح استقبال از مهر قلم اجرایی می شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: مدیریت پسماند در راستای خدمت رسانی مطلوب در روزهای آغازین مهرماه به شهروندان به خصوص دانش آموزان اقدام به هماهنگی جهت همکاری در اجرای طرح مهر قلم از ۱۱ شهریور به مدت ۴۰ روز کرده است.