ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

کانون پرورش فکری متولی اصلی پی‌گیری مسایل کودکان می‌شود

شهروندان:
مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از تشکیل دبیرخانه دائمی هفته ملی کودک به منظور ایجاد مرکزیت و متولی مسایل کودکان در کشور خبر داد.

کودکان به گزارش خبرنگار حوزه آموزش ایرنا، علیرضا حاجیان زاده در نشست خبری روز دوشنبه اظهار داشت: ایده تشکیل این دبیرخانه در جلسه ای با حضور علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش کلید خورد تا از این پس یک متولی خاص برای پی گیری موضوعات مختلف کودکان در طول سال ایجاد شود.

وی ادامه داد: اکنون توجه به فیلم، موسیقی، شعر و تئاتر ویژه کودکان مورد غفلت قرار گرفته است و مواردی همچون حقوق کودکان متولی خاصی در کشور ندارد.

مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تصریح کرد: در هفته ملی کودک که از ۱۵ تا ۲۱ مهرماه در سراسر کشور برنامه های شادی برای کودکان برگزار می کنند، سعی داریم توجه خاص به موضوع کودکان شود.

حاجیان زاده اظهار داشت: در این هفته تلاش خواهیم کرد تا با به رسمیت شناختن حقوق کودکان و جلب توجه جامعه، به اهمیت کودکی و ضرورت ایجاد فضای با نشاط و برخوردار از امنیت و آرامش برای کودکان سراسر دنیا بپردازیم.

وی توضیح داد: در نظر نداریم مسایل و مشکلات گریبانگیر کودکان همچون مساله حقوق کودکان از منظر تربیت دینی، آموزش و سلامت جسمی کودکان، فرهنگ و ادبیات و هنر مطالعه، کودکان از منظر بازی و سرگرمی و نقش رسانه و فناوری های نوین درباره کودکان و مهارت های زندگی را بیشتر مورد بررسی قرار دهیم.

مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اظهار داشت: بیش از دو دهه است که کانون همزمان با ۱۶ مهر روز جهانی کودک در کنار سایر دستگاه ها برنامه های متنوعی را برای کودکان و نوجوانان برگزار می کند.

حاجیان زاده با بیان اینکه امسال نیز کانون از تمامی ظرفیت خود برای ایجاد لحظه ها و فضایی شاد در سراسر کشور بهره می گیرد، افزود: در این رابطه شورای سیاستگذاری هفته کودک به ریاست وزیر آموزش و پرورش تشکیل شده است.

وی یادآورشد: در برنامه های هفته ملی کودک اهدافی چون حمایت معنوی از کودکان سراسر دنیا، تقویت حس امید به آینده و تلاش برای تحقق آرمان های انسانی و کمک به شکل گیری خاطره شاد و جذاب برای کودکان را دنبال می کنیم.

مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به مهمترین برنامه های تصویب شده از سوی این شورا همزمان با هفته ملی کودک اشاره کرد و گفت: برنامه های متمرکز ۱۶ مهرماه در قالب جشنی با حضور شماری از مسوولان در مرکز آفرینش های فرهنگی هنری کانون برگزار می شود.

حاجیان زاده تصریح کرد: در این مراسم تمامی برنامه ها اعم از جشن، سرود و موسیقی توسط کودکان به اجرا در می آید و این جشن از طریق ویدئو کنفرانس در سراسر کشور پخش می شود.

وی ادامه داد: برنامه دیگر برگزاری نمایشگاه هفته ملی کودک دراین مرکز با زیر بنای شش هزار مترمربع است که کانون نیز در کنار سایر نهادها آثار برگزیده کودکان و نوجوانان جشنواره رضوی را به نمایش در می آورد.

مدیر عامل کانون پرورش فکری همچنین نمایش فیلم های کوتاه و پویانمایی، برگزاری شش جنگ شادی در خیابان حجاب با محوریت مسایل و معضلات اجتماعی همچون بحران کم آبی و صرفه جویی در مصرف گاز و برق را از دیگر برنامه های کانون همزمان با هفته و روز جهانی کودک عنوان کرد.

حاجیان زاده ترویج مطالعه و گفت و گو ، اجرای تئاتر برای کودکان و نوجوانان، برگزاری ۱۴ نشست تخصصی با موضوع کودکان، را از دیگر برنامه های این هفته برشمرد و گفت: همچنین در روز ۲۱ مهرماه همزمان با عید غدیرخم برنامه ای با عنوان خیابان کودکی در خیابان حجاب تهران همراه با برنامه های شاد و پرنشاط برگزار می شود.

وی از راه اندازی قطار کودکی به عنوان کارناوال فرهنگی کودکی در این ایام خبر داد و افزود: چند مسیر ریلی تعیین شده که در آن هنرمندان و گروه های تئاتر در داخل قطار به اجرای برنامه برای کودکان می پردازند.

مدیر عامل کانون پرورش فکری ادامه داد: این هنرمندان در ادامه مسیر در مناطق محروم توقف کرده و برنامه های متنوعی را برای کودکان به اجرا در می آورند.

حاجیان زاده خاطرنشان کرد: بلیط نیم بهای دو سالن بوستان و گلستان کانون همزمان با هفته ملی کودک، توزیع کتاب در روز جهانی کودک در بین کودکانی که با هواپیما سفر می کنند، عضویت رایگان کودکان و نوجوانان دراین هفته در مراکز فرهنگی هنری کانون و بازدید مدارس از کتابخانه ها، گردش در مکان های تاریخی بخش دیگری از برنامه هایی است که برای هفته ملی کودک در سراسر کشور پیش بینی شده است.

برچسب‌ها : ,