ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

ثبت نام دانش آموزان ادامه دارد

شهروندان:
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: فرآیند ثبت نام دانش آموزان در مدارس همچنان ادامه دارد و هر جا که دانش آموز مراجعه کند او را ثبت نام خواهیم کرد.

ثبت نام دانش آموزانعلی زرافشان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار حوزه آموزش ایرنا اظهار داشت: بر اساس آیین نامه شورای عالی آموزش و پرورش، فرآیند ثبت نام دانش آموزان با شروع سال تحصیلی در مهرماه به پایان نمی رسد و در صورت مراجعه افراد، مدرسه موظف به ثبت نام است.

وی ادامه داد: هر چند مطابق با دستورالعمل ها، دفاتر آمار ثبت نام مدارس در پایان آبان ماه بسته می شود اما به این معنا نیست که دانش آموزی به آمار اضافه نشود.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: از آنجا که دانش آموزان به تبعیت از خانواده خود ممکن است در طول سال تحصیلی محل سکونت خود را جابجا کنند، فرآیند ثبت نام هیچ وقت بسته نخواهد شد.

زرافشان یادآورشد: البته در این میان ممکن است دانش آموزانی نیز به دلیل شرایط خاص خانوادگی برای ثبت نام مراجعه نکنند که در این ارتباط وزارت آموزش و پرورش برای ردیابی دانش آموزان بازمانده از تحصیل همه ساله به مقایسه تعداد دانش آموزان با سال گذشته می پردازد، تا این افراد را شناسایی کند.

وی خاطرنشان کرد: بازماندگان از تحصیل ممکن است به دلایلی همچون ممانعت اولیا و ازدواج دانش آموزان دختر و یا به لحاظ شرایط اقتصادی بعد از دوره ابتدایی و یا اول متوسطه، امکان ادامه تحصیل نداشته باشند که آموزش و پرورش موارد را پی گیری می کند.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: به منظور پوشش کامل تحصیلی بویژه در دوره اول ابتدایی و اول متوسطه و برای تحقق هدف گذاری های برنامه توسعه و نقشه جامع علمی کشور ناگزیر هستیم نسبت به کودکان بازمانده از تحصیل برنامه ویژه ای داشته باشیم.

۱۴۰ هزار دانش آموز به نظام آموزشی کشور اضافه شد

زرافشان در ادامه با بیان اینکه تا چهارم مهرماه ۱۲ میلیون و ۴۱۲ هزار و ۷۹ نفر از دانش آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی ثبت نام کرده اند، گفت: در مقایسه با سال گذشته ۱۴۰ هزار دانش آموز در همه پایه ها افزایش داشته ایم.

برچسب‌ها : ,