ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

تاکید وزیر کار و رفاه اجتماعی بر لزوم توسعه مراکز نگهداری از کودکان بی‌سرپرست

شهروندان:
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، برلزوم ایجاد و توسعه مراکز و پانسیون های حمایت و نگهداری از کودکان بی سرپرست در سراسر کشور تاکید و آن را از رویکردهای این وزارتخانه دانست.

علی ربیعیعلی ربیعی سه شنبه شب در گفت و گو با خبرنگاران مشهد افزود: حمایت از کودکان بی سرپرست و یا بد سرپرست در این پانسیون ها تا سن ۱۸ سالگی و بعد از یافتن شغل مناسب و استقلال مالی و تشکیل خانواده ادامه می یابد.

وی ادامه داد: نخستین پانسیون نگهداری این قبیل کودکان در تهران احداث و آماده بهره برداری است.

ربیعی گفت: باید در کنار حمایت و تحت پوشش قرار دادن نیازهایی چون سرپناه و تامین خوراک و پوشاک کودکان بد سرپرست و بی سرپرست به نیازهای عاطفی این گروه سنی هم توجه خاص داشت و خدمات به این کودکان نباید بعد از مدت معینی به اتمام برسد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: باید از طریق بستگان و مشارکت خیرین و واگذاری این کودکان به خانواده های متقاضی دارای شرایط لازم، نسبت به مراقبتها و نیازهای عاطفی عنایت ویژه داشت.

ربیعی گفت: دولت تدبیر و امید و وزارت تعاون و کار و رفاه اجتماعی برای رفع معضل بیکاری، توسعه و رونق اقتصادی تعاونی ها را در دستور کار قرار داده و سهم تعاونی ها در اقتصاد کشور در این دولت افزایش می یابد.

به گفته وی شناسایی تعاونی های راکد و حمایت از آنها تا زمان راه اندازی از جمله رویکردهای دولت تدبیر و امید است.

وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و معاونین و روسای سازمانهای تابعه این وزارتخانه روز سه شنبه در جریان سفر به مشهد علاوه بر دیدار با امام جمعه ، فاز دوم شیرخوارگاه حضرت علی اصغر (ع) و چندین طرح عمرانی را افتتاح کردند.