ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان:

سخت شدن انتخاب چالش جامعه در مقوله ازدواج است

شهروندان:
معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: حتی با برطرف شدن مشکلات اقتصادی و فرهنگی، عواملی چون بی رغبتی به تشکیل خانواده و ‘سخت شدن انتخاب’ نیز از چالش های پیش روی جامعه در مقوله ازدواج است.

محمود گلزاریمعاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در نشست هم اندیشی ‘از همسان گزینی تا همسری’ در سالن اجتماعات حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی افزود:کامل نبودن شناخت و اعتماد، نبود آموزش و مشاوره های بعد از ازدواج،ضرورت طلاق و مشکلات بعد از آن از مسایلی است که در کاهش تمایل جوانان به ازدواج نقش دارند.

وی با اشاره به مشارکت بزرگترها و متخصصان در زمینه معرفی افراد همسان در این طرح افزود:شاهد کار بزرگی در نظام هستیم که ساماندهی مشکل جوانان، در تحکیم و تشکیل خانواده است.

دکتر گلزاری،خاطرنشان کرد: وجود خانواده امری حیاتی و پا به پای توحید و ارزش های الهی ارزش دارد.ظرف همه مظروفات معنوی است.

وی در ادامه افزود: ستیز با خانواده، ستیز با دین است. ایستادگی در برابر خانواده، یک تفکر اومانیستی بوده و با تفکر دینی در تضاد است.

معاون ساماندهی امور جوانان تاکید کرد:خانواده حتی در ادیان غیر الهی هم جایگاه خاصی دارد،تخریب دین با تخریب خانواده آغاز می شود تئوری های جدید جامعه شناسی، تئوری زوال خانواده، پدرسالار و تبلیغ خانواده همجنس گرا، از مسایلی است که به منظور تخریب دین مطرح می شوند.

گلزاری اظهار داشت: دانشجویان با این مسایل در دانشگاه ها و مردم عادی نیز از طریق اینترنت و ماهواره آشنا می شوند که از عوارض آن بالا رفتن سن ازدواج و بی رغبتی نسبت به تشکیل خانواده است.

وی ادامه داد: سخت شدن همسان گزینی در امر همسریابی، باعث تجردهای ناخواسته زیادی شده است.

گلزاری افزود: لایه های پنهانی شخصیت انسان ها، باید با مشاوره قبل از ازدواج کشف شود،۲۰ درصد ازدواج ها به طلاق منجر می شود،۸۰ درصد این طلاق ها زیر سی سال هستند، ۱۵ درصد طلاق ها در سال اول ازدواج اتفاق می افتد.

وی افزود:مشاوره قبل از ازدواج باید توسط افرادی که تخصص مشاوره کردن دارند،انجام شود.آموزش های بعد از ازدواج، بسته های علمی استاندارد و بسته های آموزشی باید بسته به نیاز و فرهنگ تهیه شوند.

گلزاری ادامه داد: گاهی طلاق یک ضرورت است. اما بعد از طلاق، دردسرهای زیادی وجود دارد. مثل درگیری بین دو خانواده و برخوردهای قانونی، افراد علم این را که باید با احسان از هم جدا شوند را ندارند.

وی تصریح کرذ:پس از طلاق دختر و پسری که از هم جدا شده اند، در صورت ازدواج با آدم های صلاحیت دار می توانند این آسیب ها را برطرف کنند.