ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
سردار صالحی:

خودکشی در زنجان رو به افزایش است/ تعامل تنگاتنگ شهروندان با نیروی انتظامی

شهروندان:
فرماندهی انتظامی استان زنجان، به افزایش وقوع خودکشی در طی شش ماهه سالجاری در زنجان اشاره کرد و گفت: خودکشی در این استان رو به افزایش است.

علیرضا صالحیبه گزارش خبرنگار مهر، سردار علیرضا صالحی ظهر پنجشنبه در نشست خبری با خبرنگاران، افزود: روند افزایش خودکشی در زنجان منحصر به ناجا نیست و باید دستگاهای فرهنگی وارد کار شوند و علل و عوامل اصلی خودکشی را بررسی کنند.

وی اظهار داشت: متاسفانه بیشترین علت خودکشی مشکلات روحی و روانی است.

فرماندهی انتظامی استان زنجان،به تعداد تماس های گرفته شده با پلیس ۱۱۰ زنجان اشاره کردو گفت: در شش ماهه سالجاری ۱۳۱ هزار و ۸۷۴ تماس با فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گرفته شده که از این تعداد ۵۴ هزار تماس معادل کمتر از ۵۰ درصد منجر به عملیات شده است.

سردار صالحی گفت: متاسفانه بسیاری از تماس های گرفته شده با پلیس ۱۱۰ زنجان تماس‌های غیرضروری است که این تماس بی مورد باعث می شود پلیس از عملیاتهای مهم و فوریتی خود بماند.

وی در ادامه تاکید کرد: در این بازه زمانی ۵ هزار و ۴۰۰ تماس با سامانه پلیس ۱۹۷ تماس گرفته شده که این سامانه در راستای پیشنهادات و انتقادات و تشو یق از کارکنان ناجا می باشد و در این میان تماس های گرفته شده با این سامانه نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲ درصد افزایش داشته و ۴۰ درصد این تماس ها تشکر و قدر دانی از پلیس است.

فرماندهی انتظامی استان زنجان، تاکید کرد: افزایش تماس با سامانه نشان می دهد که مردم به عملکرد و ماموریت های پلیس نظارت دارند.

سردار صالحی تاکید کرد: ۱۰۰ درصد قتلهای به وقوع پیوسته در شش ماهه سالجاری و ۳۳ درصد قتلها در سال گذشته کشف شده و در مجموع وقوع قتل در استان زنجان ۴۰ درصد کاهش داشته است.

وی افزود:: در شش ماهه سالجاری ۱۵۵ طرح ارتقای امنیت اجتماعی توسط پلیس زنجان انجام شده است.

فرماندهی انتظامی استان زنجان، یاد آورشد:نیروی انتظامی در دستگیری سارقین در این بازه زمانی ۱۱درصد رشد داشته است.

سردار صالحی گفت: پلیس با پشتوانه و حمایت مردم در همه ماوریتها موفق بوده و براساس بررسی های صورت گرفته ۷۰ درصد کشفیات انجام شده توسط پلیس با همکاری مردم بوده است.

وی گفت: در این مدت پلیس توانسته زمین خوار ۱۹۳ میلیارد ریالی را به دام بیندازد و همچنین کلاهبردار ۱۲ میلیارد ریالی هم با هوشیاری پلیس آگاهی دستگیر شد.

فرماندهی انتظامی استان زنجان تصریح کرد: در تیرماه سالجاری باند پنج نفره منافی به عفت که در خارج از شهر اقدام به کارهای غیر اخلاقی می کردند دستگیر شدند و همچنین یک کلاهبردار که ۶۰ فقره آپارتمان را کلاهبرداری کرده بودو فردی هم که کارت ایثار گری برای معافیت سربازی می کرد دستگیر شد.