ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

۱۰۰ هزار پایگاه جشن عاطفه ها در کشور بر پا می شود

شهروندان:
سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) از برپایی 100 هزار پایگاه جشن عاطفه ها در سطح کشور از 16 تا 18 مهرماه جاری خبر داد.

جشن عاطفه هاحسین انواری شب جمعه در جمع خبرنگاران بیرجند افزود: این پایگاه ها به مدت سه روز در مدارس، معابر عمومی و مصلی های نماز جمعه برای کمک به دانش آموزان نیازمند برپا می شوند.

وی تاخیر در برگزاری جشن عاطفه ها در سال جاری را آمادگی نداشتن آموزش و پرورش برای برگزاری این جشن در دو هفته اول مهر ماه ذکر کرد و یادآور شد: کمک های جمع آوری شده در مدارس، برای دانش آموزان نیازمند همان مدرسه هزینه می شود.

وی توانمندسازی خانواده های تحت پوشش این نهاد را از محورهای فعالیت کمیته امداد امام خمینی(ره) دانست و افزود: این نهاد برای تا زمان بازگشت خانواده ها به زندگی عادی تلاش می کند، زیرا با فوت یکی از اعضای خانواده، بقیه اعضا از نظر روحی و روانی دچار مشکل می شوند.

انواری با اشاره به اینکه دادن مستمری بصورت دایم به خانواده های نیازمند از سوی دستگاه های حمایتی مضر است، گفت: باید برای رسیدن به خودکفایی این خانواده ها تلاش کرد.

وی با بیان اینکه امسال پیش بینی شده ۱۲۰ هزار خانوار از چرخه حمایت این نهاد خارج و به خودکفایی برسند، افزود: پارسال ۱۶۰ هزار فرصت شغلی توسط این نهاد ایجاد شده است.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره)، توجه به بانوان سرپرست خانوار و تلاش برای تشکیل ازدواج مجدد را از دیگر برنامه های مهم کمیته امداد ذکر کرد و گفت: در دو سال گذشته شش هزار زن سرپرست خانوار ازدواج کرده اند و از حمایت و بسته های تشویقی این نهاد نیز بهره مند شده اند.

معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) هم در این نشست از وجود ۱۲ هزار مددجوی حافظ قرآن در این نهاد خبر داد و گفت: از این تعداد ۱۱۰ نفر حافظ کل قرآن و بقیه بین یک تا ۳۰ جزء قرآن حفظ هستند.

اکبر میرشکار با اشاره به اینکه هر ساله ۶۰ هزار مددجوی کمیته امداد که روخوانی قرآن را یاد ندارند در سطح کشور شناسایی می شوند، یادآور شد: برنامه هایی برای تقویت روخوانی این مددجویان توسط کمیته امداد دنبال می شود.

وی از پرداخت کمک هزینه نیمه سال اول دانشجویان تحت پوشش این نهاد تا نیمه مهرماه خبر داد و گفت: در سال تحصیلی جاری ۶۰۰ میلیارد ریال کمک هزینه تحصیلی به دانشجویان کمیته امداد پرداخت می شود.

میرشکار اظهار کرد: در زمان حاضر ۱۰۰ هزار دانشجو از خدمات فرهنگی این نهاد بهره مند می شوند.

وی با اشاره به اینکه ۲۸ هزار دانشجوی تحت پوشش کمیته امداد در دانشگاههای دولتی مشغول به تحصیل هستند، افزود: ۴۵ هزار دانشجو در دانشگاه پیام نور، ۲۴ هزار دانشجو در دانشگاه آزاد و بقیه در دانشگاههای علمی کاربردی تحصیل می کنند.

وی یادآور شد: بر اساس سطح تحصیلی مددجویان، ماهانه بین ۵۰۰ هزار تا یک میلیون ریال به حساب این افراد واریز می شود.

معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: طی پارسال پنج هزار دانشجوی تحت پوشش این نهاد به مشهد مقدس و قم اعزام شدند.

برچسب‌ها : ,