ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

فانی: یک سوم مدارس کشور استانداردهای لازم را ندارند

شهروندان:
وزیر آموزش و پرورش گفت: با وجود اقدامات خوبی که در سطح وزارتخانه انجام شده، اما هنوز یک سوم مدارس کشور، استانداردهای لازم را ندارند و نیاز به بازسازی و تعمیر و برخی نیز نیاز به تخریب دارند.

علی اصغر فانیدکتر ‘علی اصغر فانی’ روز شنبه در حاشیه سفر به استان گلستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای تأمین بودجه این بخش از کار باید مجلس و دولت دست به دست هم دهند و بخشی نیز از محل کمک های مردمی و خیرین مدرسه ساز تأمین شود.

وی با اشاره به این که توسعه همه جانبه در سال آتی و برنامه ششم توسعه، از اولویت های جدی وزارت آموزش و پرورش است، تصریح کرد: تلاش می کنیم تا با برنامه ریزی بتوانیم دو هدف اصلی آموزش و پرورش که همانا ‘انتقال فرهنگ’ و ‘تربیت نسل های آینده’ است را به بهترین نحو ممکن انجام دهیم.

به گفته فانی، امسال ۱۲ میلیون و ۷۰۰ هزار دانش آموز به همراه یک میلیون فرهنگی سال تحصیلی را در ۱۲۲ هزار مدرسه در سراسر کشور آغاز کردند و در مجموع ۱۲۵ میلیون جلد کتب درسی بین دانش آموزان توزیع شد.

وی ادامه داد: در حوزه کیفیت بخشی به کارها و برنامه های آموزشی، ۹۹ برنامه داریم که از برنامه های اتخاذ شده از ۴۰ راهکار از مجموع ۱۳۰ راهکار سند چشم انداز آموزشی کشور است که این برنامه ها نشان می دهد در حال ورود به اجرای راهکارهای اساسی در وزارتخانه هستیم.

فانی در باره ساماندهی معلمان گفت: یکی از سیاست های ما که از سال قبل در دستور کار قرار گرفت، مسئله ساماندهی نیروی انسانی است که امسال در گام اول آن را تجربه کردیم که در ادامه در بحث توانمندسازی نیروی انسانی اعم از بخش های اطلاعات و به روز شدن و آموزش و در بحث معیشتی، گام هایی برداشته ایم.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه به لایحه رتبه بندی معلمین در همین راستا اشاره کرد و یادآور شد: این لایحه بزودی از سوی دولت به مجلس ارائه می شود و ما با شناختی که از نمایندگان داریم، امید داریم این لایحه هر چه سریعتر به تصویب نمایندگان برسد تا اقدامات لازم در این زمینه را انجام دهیم.

وی در باره مهارت آموزی دانش آموزان اظهار کرد: در این مورد که بیشتر به هنرستان ها و دبیرستان های کار و دانش مربوط می شود، بودجه و اعتبارات خوبی پیش بینی شده و از سوی دیگر در راستای تجهیزات و آموزش، تفاهم نامه همکاری مناسب با وزارت صنعت، معدن و تجارت منعقد شده تا در ارتقاء مهارت آموزی مؤثر باشد.

فانی خاطرنشان کرد: در این راستا امسال ۱۰۱ پژوهش سرای دانش آموزی در کشور تأسیس خواهد شد و با وجود ۳۰۰ مرکز، تعداد این پژوهش سراها به ۴۰۱ باب خواهد رسید که دانش آموزان در این مکان ها به کارهای علمی می پردازند و در واقع از همین پژوهش سراها، دانشمندان، نخبگان و آینده سازان زبده کشور، کشف و شناسایی خواهند شد.

سه واحد آموزشی در گلستان با حضور وزیر آموزش و پرورش افتتاح شد

سه واحد آموزشی در دو شهر و یک روستای استان گلستان طی مراسمی با حضور وزیر آموزش و پرورش افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ‘علی اصغر فانی’ پیش از ظهر شنبه با حضور در گنبدکاووس یک مدرسه شش کلاسه در این شهرستان را به بهره برداری رساند.

مدرسه حضرت فاطمه (س) شهرستان گنبدکاووس با کمک مالی آیت اله ‘سیدکاظم نورمفیدی’ نماینده ولی فقیه در استان گلستان ساخته و به بهره برداری رسید.

این مجتمع آموزشی دارای دو هزار و ۵۰۰ مترمربع زمین و ۸۵۰ مترمربع زیربناست و از ابتدای مهر امسال بیش از ۲۰۰ دانش آموز دختر مقطع دبیرستان در این مدرسه مشغول به تحصیل شده اند.

فانی همچنین با حضور در روستای ‘کملر’ از توابع شهرستان گمیشان، مدرسه شش کلاسه ای را افتتاح کرد.

دبستان ‘حاج پیغمبر قلی موحد’ که با زیربنای آموزشی ۴۲۵ مترمربع و با کمک هفت میلیارد ریالی خیرین ساخته شده دارای یک صد دانش آموز است.

وزیر آموزش و پرورش همچنین در مراسم افتتاح دبستان ۱۲ کلاسه قرآنی خیراندیشان گرگان گفت: خیرین هزینه های بسیار زیادی را برای ساخت مدارس متقبل می شوند و امروز یکی از سیاست های آموزش و پرورش، توسعه مشارکت خیرین در این مسیر است.

فانی افزود: امسال در این راستا شش هزار کلاس درس با ۷۵۰ هزار مترمربع زیربنا به فضای آموزشی ما اضافه شده که بخشی از اعتبارات آن دولتی و مابقی از محل کمک های خیرین مدرسه ساز بوده است.

وی با بیان این که مدرسه سازی، یک صدقه جاریه است، اظهار کرد: از آن جایی که دانش آموزان زیادی حداقل طی ۳۰ سال در این مدارس تحصیل می کنند، ثواب و برکات زیادی برای خیرین به همراه خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: کسانی که در آموزش به نحوی مشارکت دارند، بدون شک در توسعه فرهنگ که یکی از وظایف آموزش و پرورش است تأثیرگذار هستند.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: آموزش و پرورش به عنوان بزرگترین نهاد فرهنگی و با داشتن بهترین ابزارها، می تواند فرهنگ را به نسل های آینده منتقل کند که این فرهنگ در واقع همان آداب، رسوم، ارزش ها و هنجارهاست که ریشه در اسلامیت و ایرانیت دارد.

دبستان ۱۲ کلاسه قرآنی خیراندیشان گرگان با کمک های خیرین و صنف طلا و جواهرفروشان ساخته شده است.

برچسب‌ها : ,