ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

اصفهان به شبکه شهرهای خلاق جهان می پیوندد

شهروندان:
سرپرست روابط بین الملل شهرداری اصفهان اعلام کرد: این شهر به عنوان یکی از شهرهای منحصر به فرد در حوزه صنایع دستی به شبکه بین المللی شهرهای خلاق جهان می پیوندد.

مهدی جمالی نژادمهدی جمالی نژاد روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: شبکه بین المللی شهرهای خلاق، متشکل از شهرهای شاخصی در دنیا است که در برخی حوزه های صنعت و هنر سرآمد هستند.

وی ادامه داد: این شبکه جهانی زیر نظر سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی سازمان ملل متحد (یونسکو) فعالیت می کند و برای ورود اصفهان به این شبکه در حوزه صنایع دستی با مسوولان سازمان یونسکو مذاکره و گام هایی در این زمینه برداشته شده است.

سرپرست روابط بین الملل شهرداری اصفهان از ‘سانتافه’ آمریکا، ‘آسوان’ مصر، ‘پادوکا’ آمریکا، ‘هوانگ جو’ چین و ‘اینچئون’ کره جنوبی به عنوان شهرهایی نام برد که تاکنون نام خود را در شبکه شهرهای خلاق جهان در حوزه صنایع دستی ثبت کرده اند.

به گفته وی شهرداری ها در شهرهای عضو شبکه شهرهای خلاق یه عنوان متولیان اصلی این فرآیندی فرهنگی هستند و در ایران نیز شهرداری اصفهان با هماهنگی سازمان صنایع دستی ،میراث فرهنگی و گردشگری این امر را مدیریت می کند.

جمالی نژاد گفت: تنوع صنایع دستی بسیاری از شهرهایی که تاکنون در حوزه صنایع دستی درشبکه شهرهای خلاق جهان عضو شده اند؛ محدود است، درحالی که در اصفهان به تنهایی ۱۹۶ رشته صنایع دستی ثبت شده و بیش از هشت هزار کارگاه انفرادی و گروهی صنایع دستی با ۹ هزار هنرمند در اصفهان فعالیت دارند.

وی با اشاره به این که همزمان با برگزاری اجلاس سازمان بین المللی میراث ناملموس( ICCN)، مسوولان سازمان فرهنگی، علمی و تربیتی سازمان ملل متحد(یونسکو) در اصفهان حضور می یابند، افزود: برگزای اجلاس ICCN در اصفهان می تواند زمینه ورود اصفهان به شبکه شهرهای خلاق جهان را تسهیل کند.

جشنواره و اجلاس جهانی میراث فرهنگی ناملموس از شانزده تا بیستم مهر با حضور نمایندگانی از ۵۰ کشور جهان در اصفهان برگزار می شود، این برنامه مهم فرهنگی به همت شهرداری اصفهان برگزار خواهد شد و یکی از اهدف آن معرفی داشته ها، ذخائر و ارزشهای فرهنگی جمهوری اسلامی ایران به جهانیان است.

برچسب‌ها : ,