ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
معاون بنیاد مسکن:

بیش از یک میلیون و ۷۵۰ هزار مسکن روستایی در کشور نوسازی شده است

شهروندان:
معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به وجود پنج میلیون و 200 هزار واحد مسکن روستایی در کشور، گفت: بیش از یک میلیون و 750 هزار واحد از این تعداد از سال 1384 تاکنون نوسازی شده است.

مسکن روستاییعزیز اله مهدیان روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از مسکن های روستایی خرمشهر در گفت و گو با ایرنا با اشاره به مقاوم سازی دیگر واحدهای مسکونی تا پایان سال ۱۴۰۵ ، اظهار کرد: در صورتی که هر سال ۲۰۰ هزار واحد روستایی نوسازی و بازسازی شود، همه خانه های روستایی کشور مقاوم سازی خواهند شد.

وی ادامه داد: طرح بهسازی مسکن روستایی نیز از سال ۷۳ آغاز شد و در برنامه دوم و سوم توسعه، هر سال ۱۰۰ هزار واحد مسکونی و تا پایان برنامه سوم توسعه حدود ۲۰۰ هزار واحد مسکونی بهسازی شده است.

وی گفت: طرح بهسازی مسکن روستایی در برنامه چهارم و پنجم توسعه نیز ادامه پیدا کرد و در برخی از سال ها با تلاش زیاد تسهیلات ۴۰۰ هزار واحد مسکن روستایی تامین شد.

مهدیان، به توقف این طرح با تغییر دولت در سال ۹۲ اشاره کرد و افزود: البته اعتبارات سال ۹۱ برای ۲۵۴هزار واحد مسکونی را در اختیار داریم و برای هر واحد ۱۲۵ میلیون ریال تسهیلات پرداخت می شود.

وی اظهار کرد: دولت برای مقاوم سازی ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی تا سقف ۱۵۰ میلیون ریال تسهیلات را مصوب کرده که تا دو ماه آینده ابلاغ می شود.

معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: هدف ما مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی در مقابل حوادث به ویژه زلزله است که خوشبختانه در حوادث اخیر، ثابت شد خانه های ساخته شده زیر نظارت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، آسیب جدی ندیده اند.

بازسازی مسکن روستایی در اولویت کاری دولت تدبیر و امید است

معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: دولت تدبیر و امید، بازسازی مسکن روستایی را در اولویت کاری خود قرار داده است.

به گزارش ایرنا، ‘عزیز اله مهدیان’ در حاشیه دیدار از واحدهای مسکونی روستایی خرمشهر در جمع اهالی روستای ‘معاف’ غرب کارون، افزود: امسال دولت تدبیر و امید بیشترین مصوبات را برای بازسازی واحدهای مسکن روستایی اختصاص داده است.

وی کمک به محرومان روستایی از طریق حساب ۱۰۰ امام(ره) را یادآور شد و اظهار کرد: امیدواریم امسال تسهیلات بانکی بلاعوض برای بازسازی مسکن روستایی به ویژه مناطق حادثه دیده و جنگ زده تخصیص یابد.

معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: مردم باید پای کار باشند و ما نیز در کنار آنها اعتبارات مورد نیاز را تا سقف ۲۰۰ میلیون ریال تسهیلات و پنج میلیون ریال تسهیلات بلاعوض تامین می کنیم.

امام جمعه خرمشهر نیز دراین نشست گفت: شرایط خرمشهر از لحاظ توسعه شهری و روستایی با دیگر شهرهای ایران متفاوت است.

حجت الاسلام ‘سیدنبی موسوی’ با اشاره به مشکلات ۱۸ روستای شلمچه افزود: این روستاها پیش از جنگ تحمیلی نخیلات و باغات مرکبات بسیار خوبی داشتند که متاسفانه در دوران جنگ تحمیلی با خاک یکسان شدند.

وی ایجاد شهرک های یک و سه برای ساماندهی اهالی ۱۸ روستای شلمچه را یادآور شد و گفت: در دو سال گذشته، عملیات احداث ۱۴۰ واحد مسکونی با کمک بنیاد مسکن و توافق با یک پیمانکار، آغاز شده که روند ساخت این واحدها به دلیل گرانی مصالح ساختمانی نیمه کاره رها شده است.