ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
رييس شوراي شهر تهران:

معماری آشفته تهران را رنج می‌دهد؛ شهری آرام برای زندگی کردن بسازیم

شهروندان:
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه «معماری آشفته، تهران را رنج می‌دهد»، گفت: هنری ارزشمند است که علاوه بر داشتن زیبایی‌های بصری شامل زیبایی‌های درونی و بیان کننده مفاهیم ارزشمند باشد.

مهدی چمرانتسنیم نوشت: مهدی چمران در مراسم اختتامیه ششمین سمپوزیوم مجسمه‌سازی، تهران را دارای ناهنجاری‌های بصری زیادی دانست و گفت: ناهمگونی ساختمان‌ها و معماری آشفته همراه با مشکلاتی چون حمل‌ونقل و آب و هوا که همواره با هم دست به گریبان هستیم، همه ما را رنج می‌دهد که باید تلاش کنیم علی‌رغم تمام کمبودها و مشکلات، شهری آرام برای زندگی کردن بسازیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران، نصب مجسمه‌ها و آثار حجمی در نقاط مختلف شهر را یکی از عوامل زیبایی شهر برشمرد و تصریح کرد: مدتی بر روی کارهای گرافیکی و طرح‌های نقاشی فعالیت شد اما آثار اینچنینی ماندگار نیستند و نمی‌شد نام یک اثر هنری را بر روی آنها گذاشت. اما مجسمه‌ها و حجم‌ها می‌توانند با ماندگاری زیاد خود آرامش را به مردم نقاط مختلف شهر القاء کنند و از عصبانیت و مشکلات آنها بکاهند. آرامش بصری انسان منجر به یک آرامش درونی می‌شود. به همین خاطر باید از اثاری چون مجسمه‌ها در سطح شهر خود بهره ببریم.

وی با تأکید بر فعالیت هدفمند شهرداری در بهره‌‍گیری از هنر برای زیباسازی و ایجاد فضای آرامش در شهر، اظهار کرد: موضوعات ارزشمند، آثار هنری را پایدار می‌کند. شاید از نظر تکنیکی کار زیبایی را عرضه کنیم اما معنی و مفهوم یک اثر هنری آن را زیبا می‌کند. مفاهیمی چون صداقت، شرافت، مهربانی و نوعدوستی سبب می‌شود یک اثر هنری علاوه به چشم‌نواز بودن روح انسان را نیز نوازش کند و آن را تغذیه کند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: ما فقط به ظاهر زیبایی شهر توجه نمی‌کنیم و فقط داشتن این زیبایی ظاهری برای ما ارزشمند نیست. ما می‌خواهیم این زیبایی، مردم را به تفکر وادارد و من از سازمان زیباسازی و شهرداری تهران برای برگزاری رویدادی چون سمپوزیوم مجسمه‌سازی تشکر می‌کنم.