ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

ولایتی: ورزش زورخانه و پهلوانی، میراث فرهنگی ناملموس ایرانیان است

شهروندان:
مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین الملل گفت: ورزش زورخانه و کشتی پهلوانی، میراث فرهنگی ناملموس ایرانیان است که باید در ترویج و معرفی آن به جهانیان کوشا باشیم.

علی اکبر ولایتیبه گزارش ایرنا،’علی اکبر ولایتی’جمعه شب درکارگاه آموزشی فرهنگ پهلوانی در حاشیه برگزاری اجلاس سازمان بین المللی میراث فرهنگی ناملموس، افزود: اسلام برای فتوت و جوانمردی اهمیت زیادی قائل است.

وی افزود: ایرانیان، در طول تاریخ پرچم دار فتوت و جوانمردی بوده اند و حتی در جنگ ها این موضوع را رعایت می کردند.

ولایتی ادامه داد: تمام وسائل ورزش زورخانه از وسایل جنگی الگو برداری شده است و ایرانیان بوسیله این ورزش، همواره آمادگی خود را برای دفاع از کشور حفظ می کردند.

وی تصریح کرد:جوانمردان و پهلوانان ازمفاخرایرانیان وبه اخلاق نیکو، حسن نیت، سخاوتمندی، دلی خالی از کینه و خدمتگزاران بی منت شهره بودند.

مشاور رهبر معظم انقلاب در اموربین الملل میزبانی اصفهان برای برگزاری اجلاس و جشنواره بین المللی میراث ناملموس را اقدام مهم برای معرفی میراث فرهنگی ملموس و ناملموس کشورمان به جهانیان دانست.

وی با اشاره به اینکه ورزش زورخانه و کشتی پهلوانی در برنامه های جشنواره بین المللی میراث فرهنگی ناملموس قرار گرفته است، تصریح کرد: برای معرفی وتوسعه این ورزش اصیل ایرانی بایدگام های بلندتری درسطح بین الملل برداریم.

اجلاس وجشنواره بین المللی میراث فرهنگی ناملموس به همت شهرداری اصفهان با حضور شخصیتهای فرهنگی ایران و کشورهای مختلف جهان صبح پنجشنبه در اصفهان آغاز به کار کرد و به مدت سه روز ادامه خواهد داشت.

صلح و دوستی برای همه ملتهای جهان ‘ پیام اصلی این نشست جهانی است ویکی ازاهدف آن معرفی داشته ها، ذخائروارزشهای فرهنگی جمهوری اسلامی ایران به جهانیان است .

اجلاس و جشنواره بین المللی میراث فرهنگی ناملموس تلاش می کند از راه گفتگوی فرهنگی میان مناطق و فرهنگ های مختلف و متنوع، سبب ایجاد و پی ریزی صلح، مبتنی بر تفاهم و درک مشترک شود.

توسعه پایدارمحلی، مواجهه با چالشهای ناشی از پدیده جهانی سازی و تلاش برای حفظ تنوع فرهنگی، افزایش ظرفیت یگانگی و وحدت، تدوین واجرای سیاست های توسعه ای و فرهنگی متوازن و نیز سازگاری و صلح فرهنگی از جمله اهداف سازمان میراث فرهنگی ناملموس (ICCN )است.

این رویداد مهم فرهنگی که در بخشهای مختلف شامل اجلاس مجمع عمومی، اجلاس بانوان ، جشنواره ها و نمایشگاه های جنبی در هتل عباسی اصفهان در حال برگزاری است فرصتی مناسب برای آشنایی مردم جهان باداشته های غنی فرهنگی ناملموس ، ارزشهای انسانی، گنجینه های گرانسنگ فرهنگی و میراث گرانبهای هنر و معماری ایران زمین و استان اصفهان به عنوان پایتخت فرهنگ و تمدن ایران ارزیابی می شود.

به گفته کارشناسان میراث فرهنگی ، استان اصفهان با برخوداری از غنی ترین میراث فرهنگی ملموس و غیر ملموس از قابلیتهای عظیمی در اثر گذاریهای فرهنگی برخوردار است و اینگونه اجلاسها می تواند منبعی عظیم برای ترویج و تبیین ارزشهای انسانی و میراث فرهنگی ناملموس برای جهانیان باشد .

برچسب‌ها : , ,