ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
مجتبی میرزاجانپور، ستاره ایران مقابل لهستان:

بازی امشب برایمان فینال است

مجتبی میرزاجانپور، پدیده‌ای بود که دو سال پیش در زمان حضور خولیو ولاسکو، سرمربی پیشین تیم ملی والیبال کشف شد. جوان ٢۴ ساله مازندرانی وقتی به تیم ملی بزرگسالان دعوت شد از همان ابتدا شروع به درخشیدن کرد. بازی‌های فوق‌العاده او در رقابت‌های قهرمانی جهان ٢٠١٣ باعث شد این پشت‌خط‌زن بلند قامت در ترکیب ثابت تیم ملی قرار بگیرد و در لیگ‌های جهانی پیاپی شرکت کند.

میرزاجانپور امسال در دومین تجربه حضور خود در این رویداد جهانی معتبر یکی از بهترین‌های تیم ایران بوده. طوری که اگر یک ست در بازی نباشد کمبود او احساس می‌شود. او در اولین بازی برگشت خانگی مقابل لهستان آن‌قدر جنگنده و بدون اشتباه بازی کرد که به گفته خیلی‌ها اثرگذارترین مهره پیروزی تیم ملی کشورمان مقابل قهرمان جهان بود. هرچند به‌دلیل ضعف بدنی تنها دو ست بیشتر برای ایران بازی نکرد.

این بازیکن جوان پس از اینکه در ست اول حالش بد شد بازی را ترک کرد، از همان موقع افول ایران شروع شد. در ست چهارم با بازگشت مجتبی ایران جان تازه‌ای گرفت و بازی را برد. در ادامه، گفت‌وگوی روزنامه شرق را با پشت‌خط‌زن جوان تیم ملی والیبال ایران در آستانه دومین بازی با لهستان می‌خوانید:

 

 فکرش را می‌کردید بتوانید لهستان را در خانه آن هم در یک بازی نفس‌گیر پنج سته شکست بدهید؟ 
پیش‌بینی واقعا سخت بود اما این را می‌دانستیم باید جلوی تیمی که قهرمان جهان است بهترین بازی را از خودمان ارائه بدهیم. به‌خصوص وقتی که سرمربی تیم لهستان هم پیش از مسابقه به‌نوعی برای ما کری خوانده بود و گفته بود از ایرانی‌ها نمی‌ترسیم. خدا را شکر دست به دست هم دادیم و توانستیم با حمایت هزاران تماشاچی در خانه شکست‌شان دهیم.

 

 ما در دوبازی قبلی آمریکا، مدافع عنوان قهرمانی لیگ جهانی ٢٠١۵ را هم شکست دادیم. در بازی با لهستان قدری کارمان گره خورد و دو ست را به آنها دادیم. علت چه بود؟ 
لهستان تیمی است که واقعا از آمریکا سرتر است. این تیم قهرمان دنیاست. لهستان تیمی است که از هر لحاظ مهره‌های کاملی دارد.
از بازیکنان فیکس گرفته تا بازیکنان ذخیره. ذخیره‌های لهستان آن‌قدر آماده‌اند که یک تیم دوم قدرتمند را تشکیل داده‌اند. ما واقعا جنگیدیم تا توانستیم آنها را ببریم.

 

 حال شما در اوایل بازی بد شد و دیگر نتوانستید ادامه بدهید. چه مشکلی برایتان به وجود آمد؟ 

 

نمی‌دانم، یک مرتبه دچار سرگیجه شدم، دمای بدنم افت کرد و جلوی چشمم سیاهی رفت. طوری که دیگر هیچ‌جا را ندیدم. یک ست را بیرون نشستم تا دکتر تیم مداوایم کند. با اکسیژن و داروهایی که به من دادند قدری حالم بهتر شد اما هوای سالن به‌دلیل ازدحام جمعیت آن‌قدر گرم بود به رختکن برگشتم. مدتی آنجا بودم تا حالم خوب شد و دوباره گرم کردم و به بازی برگشتم.

 

 وقتی شما از ست چهارم به بازی برگشتید انگار تیم متحول شد و پشت هم برای تیم امتیاز گرفتید. همه می‌گویند عامل برتری ایران برابر لهستان در ست‌های چهارم و پنجم شما بودید؟ 
من از تمام جان، مایه گذاشتم اما واقعا این‌طور نیست که این پیروزی کار من بوده باشد. والیبال یک ورزش گروهی است. ما با یک بازی تیمی لهستان را بردیم. نباید بگوییم امروز میرزاجانپور تیم را نجات داد، فردا محمد موسوی یا شهرام محمودی. تلاش یک تیم پشت این موفقیت‌هاست.

 

 قبول دارید داورهای این بازی اصلا در حد و اندازه چنین دیداری نبودند؟ بازی آن‌قدر از دستشان در رفته بود که نمی‌دانستند در جواب اعتراض لهستانی‌ها برای درخواست ویدئوچک چه بگویند؟ 
داورهای این بازی زیاد پخته نبودند و تحت‌تأثیر جو سالن قرار گرفته بودند. آنها تابه‌حال این‌قدر تماشاچی را در سالن ندیده بودند، طبیعی بود در کار قضاوتشان مشکل به‌وجود بیاید و رأی قاطع ندهند.

 

  در مورد بازی امشب چه پیش‌بینی‌ای می‌کنید؟ اگر امشب لهستان را ببرید، خیلی به صعود به فینال نزدیک می‌شویم؟ 
مطمئنا اگر مثل بازی اول خوب شروع کنیم، می‌توانیم برنده باشیم. هرچند این بازی، هم برای ما هم برای لهستانی‌ها حکم فینال را دارد و آنها هم هرچه در توان دارند به‌کار می‌گیرند تا بهتر از قبل بازی کنند.

 

 به صعود به فینال امیدوار هستید؟ 
اگر از بازی امشب سه امتیاز بگیریم، خیالمان خیلی راحت می‌شود و راه برایمان هموار.

 

 دو بازی آخر شما با تیم ملی روسیه است. تیمی که در دو بازی رفت آن را شکست دادید. مطمئنا کار سختی برابر روسیه آن‌هم در دو دیدار خانگی نخواهید داشت. 
ما فعلا همه تمرکزمان روی بازی با لهستان است. به بازی با روسیه فکر نمی‌کنیم.