ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

ورود تخته‌های تعادلی به دبستان‌ها

شهروندان:
معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش از تولید تخته‌های تعادلی در کشور برای دانش آموزان ابتدایی خبر داد و گفت: این تخته‌ها به حفظ تعادل دانش آموزان کمک شایانی می‌کند.

دبستان‌هادکتر مهرزاد حمیدی در گفت‌وگو با خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با تاکید بر اینکه اکنون موضوع تجهیزات و وسایل ورزشی در مقطع ابتدایی مطرح و حائز اهمیت است اظهار کرد: وقتی صحبت از تجهیزات می‌شود بچه‌ها بیشتر سراغ توپ والیبال و فوتبال و … را می‌گیرند.

وی افزود: اما موضوع مهمتر این است که دانش‌آموز کلاس اول تا سوم باید توازن و تعادل و هماهنگی چشم و دست داشته باشد و ما باید بتوانیم روی تقویت عضلات بزرگ بدن وی کار کنیم تا بتواند مهارت کسب کند.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش ضمن اعلام این خبر که در همین راستا با صنایع آموزشی رایزنی و تولید تخته‌های تعادلی در دستورکار قرار گرفت عنوان کرد: این تخته‌ها در بازار موجود نیستند. اکنون در حال تهیه فیلم آموزشی تخته‌های تعادلی هستیم.

حمیدی ادامه داد: بر این اساس کودکان باید روی تخته‌ها بایستند، حرکات ورزشی انجام بدهند، توپ بدهند و بگیرند، یک پا روی آن بایستند و مانند آن. این حرکات باعث افزایش تعادل می‌شود. معتقدیم تعادل کودک در رشد حرکتی وی موثر است.

به گفته معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در حال حاضر حدود ۴۰ هزار تخته تعادلی در میان مدارس ابتدایی سراسر کشور توزیع شده است.

برچسب‌ها : ,