ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
حاشیه نگاری بر مراسمی برای کودکان

پول مهمترین نیاز کودکان

شهروندان:
کودکانی که در مراسم هفته ملی کودک حضور داشتند با دست نوشته های خود از پول به عنوان مهمترین نیاز نام بردند.

کودکانبه گزارش ایرنا، مراسم هفته ملی کودک امروز در وزارت دادگستری برگزار شد؛ این مراسم نسبت به دیگر مراسم ها متفاوت بود زیرا کودکان محروم به جای مسوولان به روی صحنه رفتند و از مشکلات خود گفتند.

کودکان بزهکار، کودکان تحت پوشش کمیته امداد، کودکان بیمار، کودکان افغان و کودکان کار برگزاری این مراسم را بر عهده داشتند.

در گوشه ای از سالن مراسم کودکان مهمترین نیاز های خود را روی کاغذهایی نوشته و به دیوار می چسباندند.

حدود ۳۰ کاغذ به دیوار چسبیده بود که ۱۰ تای آنها نیاز به پول را بر روی خود داشتند.

نیاز به گذرنامه، نیاز به تبلت و کار برای پدر از جمله دیگر نیازهایی بود که بر روی کاغذ ها خودنمایی می کردند.

صحبت صمیمانه کودکان برای حاضرین از نکات جالب توجه مراسم بود.

علی ۱۷ ساله یکی از کودکان کار به روی صحنه رفت تا برای حاضرین از مشکلات خود بگوید، او مهمترین نیاز خود را پول دانست و گفت:من باید پشت میز های دبیرستان می بودم اما الان برای پرداخت قبض آب و برقی که بزرگترها نیز در آن مانده اند سگ دو میزنم؛ کاش کسانی که بالای شهر می نشینند ما را هم بالا می کشیدند.

زهرای ۱۳ ساله نماینده کودکان افغان یکی دیگر از سخنرانان مراسم بود که گریه کنان بالای سن رفت.

زهرا می گفت:نمی توانیم درس بخوانیم و جایی برویم، چون پاسپورت و شناسنامه ای نداریم؛ نمی دانید که چقدر سخت است صبح ها پدر را بدرقه کنید بدون آنکه از بازگشتش به آلونک تاریکتان اطمینان داشته باشید؛ همه جای دنیا به پلیس اطمینان دارند اما ما هرجا که اسم پلیس را می شنویم…

ورود وزیر دادگستری به این مراسم با تاخیر روبه رو شد از این رو سید کاظم موسوی مشاور وزیر برای سرگرم کردن کودکان به روی صحنه رفت و با لهجه شیرین ترکی با آنها صحبت کرد.

در نهایت مراسم با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین پور محمدی وزیر دادگستری پایان یافت و کودکان کاغذ هایی را که نیازهاخود را روی آن نوشته بودند به وزیر دادند.

برچسب‌ها : ,