ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
معاون برنامه ریزی محمدباقر نوبخت :

اجماع نخبگان پیرامون عدالت آموزشی نشان دهنده ضرورت پرداختن به این حوزه است

شهروندان:
سیدحمید پورمحمدی معاون برنامه‌ریزی معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور در گفت و گو با «حامیان فردا» گفت: برگزاری همایش «توسعه و عدالت آموزشی» در حالی انجام می شود که در معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور دو امر خطیر در دستور کار است؛ تدوین برنامه ششم و شاخص توسعه انسانی.

سیدحمید پورمحمدیدر بحث تدوین برنامه ششم در پیش گرفتن سیاست هایی که به کاهش عدم تعادل کمک کند، به صورت ویژه مورد توجه برنامه ریزان کشور است. طبیعتا عدم تعادل آموزشی یکی از موضوعاتی است که باید نسبت به کاهش آن در این برنامه به شکل خاص و درباره مناطق مختلف اعم شهری، روستایی و عشایری و اقشار مختلف اجتماعی در رده‌های سنی مختلف پرداخته شود.

وی افزود: تدوین شاخص توسعه انسانی یکی دیگر از محورهای مورد توجه دولت است. از دید برنامه ریزان انسان محور توسعه است، به این منظور این شاخص ها تاکید ویژه ای را بر روی آموزش دارند. همچنین بر اساس این شاخص ها تنها میانگین آموزش مورد توجه قرار نمی گیرد بلکه همه استان ها و اقشار و گروه های جمعیتی در آن اهمیت دارند و وضعیت آموزشی آنها به عنوان یکی از مولفه های جدی توسعه انسانی مورد اهتمام ویژه قرار می گیرد.

این مقام مسئول درباره اجماع شکل گرفته میان نخبگان پیرامون مسئله عدالت آموزشی اظهار کرد: این همایش جزو معدود همایش هایی است که در آن کارشناسان و صاحبنظران فارغ از نوع نگرش خود روی آن اتفاق نظر دارند و این امر بیانگر آن است که این همایش پاسخگوی یک ضرورت است.

وی درباره پیامدهای همایش « توسعه و عدالت آموزشی» گفت: من امیدوارم این همایش به برنامه ریزان کمک کند تا از نتایج آن در امر تدوین برنامه و هم در شاخص های توسعه انسانی که متضمن عدالت آموزشی برای کل جامعه باشد، بهره گیرند.

پورمحمدی ادامه داد: در این مقطع از زمان که بودجه، برنامه ششم، سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی و آمایش سرزمین در حال انجام است؛ این همایش می تواندکمک کننده باشد؛ زیرا در بعد اثرگذاری ما کشوری با تنوع اقوام و رفتارهای فرهنگی متفاوت هستیم و نمی توان یک نسخه یکسان برای همه مناطق پیچید؛ چرا که این امر به عدم تعادل ها دامن می زند.