ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
رئیس کمیته محیط زیست شورا مطرح کرد

اعتراض چندین‌ باره به ادامه ساخت و ساز در بوستان مادر

شهروندان:
محمد حقانی، رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران بار دیگر به تغییر کاربری بوستان مادر اعتراض کرد و گفت: بوستان مادر فرایندی را طی کرده است که در کمیسیون اصل ۹۰ مطرح شده و در این کمیسیون رأی به توقف عملیات این بوستان داده شده است اما همچنان ساخت و ساز در زمین این بوستان ادامه دارد.

بوستان مادر یا مجتمع تجاری نوربه گفته حقانی در ۲ مقطع این موضوع در شورای عالی معماری و شهرسازی مطرح شده و در هر دو زمان بر توقف عملیات بوستان مادر تاکید شده است که این موضوع طی ۲ نامه به شهرداری ارسال شده است و از شهردار تهران نیز درخواست شده عملیات در این بوستان متوقف شود اما همچنان شاهد هستیم که کار در این بوستان در حال اجرا است.

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران در ادامه خطاب به رئیس شورای شهر تهران گفت: بنده هم به جنابعالی به عنوان رئیس شورا و هم به عنوان کسی که مشرف بر مسائل کمیسیون ماده ۵ هستید و آگاهی کاملی دارید درخواست می‌کنم که این موضوع را پیگیری کنید.

حقانی با اشاره به اینکه این موضوع هم‌اکنون به رئیس دولت و وزیر کشور، کمیسیون اصل ۹۰ و حتی قوه قضاییه کشیده شده است ابراز امیدواری کرد این پیگیری‌ها نتیجه‌بخش باشد. او همچنین از رئیس شورا خواست کارگروه مشترکی از کمیسیون‌های‌ نظارت و سلامت و شهرسازی و معماری مامور کند تا این موضوع را پیگیری کنند.

عضو شورای شهر تهران در ادامه جلسه با اشاره به طرح نمایندگان مجلس درباره انتخاب شهرداران از سوی هیأت حل اختلاف گفت: با توجه به سابقه ۱۵ ساله شوراها محدودیت‌هایی در ضوابط و قوانین شورا پیش آمده است و طرحی که در مجلس هم‌اکنون مطرح شده است مورد انتقاد قرار دارد و ما باید خودمان رعایت شأن شوراها را انجام دهیم.

مهدی چمران هم اعلام کرد موضوع زمین فرمانیه و بوستان مادر در روز یکشنبه با حضور شهردار تهران بررسی خواهد شد.