ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور:

صدور شناسنامه فنی ساختمان با امضای مهندسان امضا‌فروش آغاز می‌شود

شهروندان:
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با اشاره به وجود دلایل شکافته‌نشده در خصوص صدور شناسنامه فنی ساختمان گفت: این کار با امضای مهندسان امضافروش آغاز می‌شود اما به تدریج به وضعیت اطمینان‌بخش در این زمینه دست خواهیم یافت.

ترکانبه گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اکبر ترکان در حاشیه امضای تفاهمنامه همکاری مشترک با انجمن مهندسی زلزله ایران اظهار کرد: ساخت ساختمان توسط مجری ذی‌صلاح سالهاست که در قانون آمده است اما به دلایلی که هنوز شکافته نشده، این قانون عملیاتی نشده است.

وی تصریح کرد: شاید در ابتدا در رابطه با شناسنامه فنی ساختمان بگویند ظاهرسازی است اما همین که ساختمان دارای شناسنامه بوده و مهندسی آن را امضا می‌کند معرف این است که ساختمان براساس اصولی ساخته شده است.

ترکان با اشاره به اینکه آغاز کار صدور شناسنامه فنی ساختمان با امضای مهندسان امضافروش خواهد بود، افزود: هرچند این کار با اشکالاتی شروع می‌شود اما به تدریج به یک وضعیت اطمینان‌بخش در رابطه با صدور شناسنامه‌‌های فنی ساختمان می‌رسیم.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور همچنین با تاکید بر اینکه بیمه کیفیت ساختمان زنجیره‌ای از بیمه و بازرسی فنی است، گفت: این بدان معناست که در افق و چشم‌اندازی که ما به آن فکر می‌کنیم باید تسهیلات بانکی ارائه شود.

وی ادامه داد: در واقع همه زنجیره با هم کار کنند تا بتوانیم ساختمانی را داشته باشیم که در مقابل خطراتی که آن را تهدید می‌کند ایمن باشد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در پاسخ به این پرسش که با توجه به تاکید رئیس سازمان نظام مهندسی تهران مبنی بر پر خطر بودن گود مجاور ایستگاه مترو حقانی (اطلس پلازا) چه اقدامی در این زمینه انجام خواهید داد، بیان کرد:‌سازمان نظام مهندسی استان تهران پیگیری این مسئله است و چنانچه این موضوع به سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور ارجاع شود، آن را پیگیری می‌کنیم.