ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی در کشور بازسازی می‌شود

شهروندان:
معاون بازسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از بازسازی 200 واحد مسکونی روستایی در کشور تا پایان امسال خبر داد.

مسکن روستاییعزیزالله مهدیان روز پنج شنبه در گفت و گوی ا ایرنا افزود: سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور نوسازی، بازسازی و مقاوم سازی می شود.

وی گفت: برای بازسازی ،نوسازی و مقام سازی واحدهای مسکونی در کشور ۳۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی اختصاص داده می شود.

به گفته وی، برای بازسازی و نوسازی واحدهای مسکونی روستایی ۱۵۰میلیون ریال تسهیلات بانکی به روستاییان پرداخت می شود که تا پیش از این مبلغ تسهیلات بانکی نوسازی واحدهای روستایی ۱۲۵میلیون ریال بود.

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: ساخت شهرک روستای لندی در شهرستان اردل چهارمحال و بختیاری پیشرفت مطلوبی دارد و بنیاد مسکن برای ساخت و ساز در این شهرک روستایی تسهیلات لازم را به روستاییان اختصاص می دهد.

مهدیان افزود: زیر ساخت های لازم برای احداث شهرک روستایی در لندی چهارمحال و بختیاری فراهم شده است و تسریع در ساخت این روستا ادامه دارد.

به گزارش ایرنا، اکنون پنج میلیون و ۱۲۷ هزار واحد مسکونی روستایی در کشور وجود دارد که بر اساس آخرین سرشماری نفوس و مسکن، هم اکنون بیش از سه میلیون و ۲۷۰ هزار واحد مسکونی مقاوم نیستند و به دلیل نداشتن سازه مناسب و استفاده از مصالح نامرغوب در برابر حوادثی مانند زلزله آسیب پذیرند که باید نوسازی شوند.

روستای لندی در دهستان شلیل شهرستان اردل چهارمحال و بختیاری به عنوان زیستکوه در ۲۰۰ کیلومتری مرکز استان قرار دارد و رانش زمین یکی از خطرات احتمالی است که این روستا را همواره تهدید می کند.

برچسب‌ها : ,