ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی:

بانک مسکن ۲۰۰۰ میلیارد تومان باقیمانده خط اعتباری مسکن مهر را پرداخت نکرده است

شهروندان:
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که ۴ هزار میلیارد تومان اقساط مسکن مهر وصول شده است، گفت: بیش از ۲۰۰۰ میلیارد تومان از خط اعتباری ۴۵ هزار میلیارد تومانی مسکن مهر باقیمانده که بانک مسکن هنوز آنرا پرداخت نکرده است.

احمد اصغری‌مهرآبادیاحمد اصغری مهرآبادی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم با تاکید بر این‌که افزایش ۵ میلیون تومانی سقف تسهیلات مسکن مهر به تکمیل پروژه‌های این طرح کمک می‌کند،‌ افزود:‌ از محل وصول اقساط مسکن مهر درخواست افزایش سقف تسهیلات را داده‌ایم تا تاثیری روی تورم نداشته باشد.

وی با بیان این‌که حدود ۴ هزار میلیارد تومان وصولی اقساط مسکن مهر داریم، تصریح کرد: از خط اعتباری طرح مسکن مهر نیز بیش از ۲۰۰۰ میلیارد تومان باقی مانده که بانک مسکن هنوز آنرا پرداخت نکرده است. اعلام کرده‌ایم که از این محل به تکمیل پروژه‌های مسکن مهر کمک شود تا با واریز آورده نیز از سوی مردم بتوانیم پروژه‌های این طرح را تکمیل کنیم.

وی با بیان این‌که افزایش سقف تسهیلات مسکن مهر شامل همه واحدهای نیمه‌تمام یعنی ۷۰۰ هزار واحد می‌شود، یادآور شد: درخواست تامین ۱۵۰۰ میلیارد تومان را نیز برای آماده‌سازی و محوطه‌سازی واحدهای مسکن مهر داده‌ایم که با احتساب درخواست افزایش سقف تسهیلات (۳۵۰۰ میلیارد تومان) در مجموع درخواست ۵۰۰۰ میلیارد تومان را به دولت داده‌ایم.

قائم وزیر راه و شهرسازی پیش‌تر به تسنیم گفته بود: حدود یکماه پیش نامه افزایش سقف تسهیلات مسکن مهر به دولت ارسال شد و معاون اول رئیس‌جمهوری هم دستور خوبی در این رابطه با بانک مرکزی دادند که در خصوص افزایش سقف تسهیلات اقدام شود و اگر به جلسه مستقلی در دولت نیاز است، -از سوی بانک مرکزی-اعلام شود.

مهرآبادی با تاکید بر این‌که افزایش سقف تسهیلات مسکن مهر به کمیسیون اعتبارات بانک مرکزی رفته است، تصریح کرد: با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب و رئیس‌جمهوری برای اتمام پروژه‌های مسکن مهر، امیدواریم این مسئله حل شود.

برچسب‌ها : ,