ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
کارشناس امور خانواده مطرح کرد

افزایش ارتباطات وایبری تهدیدی برای سلامت روحی خانواده‌ها/ جای خالی فرهنگ مجازی در جامعه

شهروندان:
کارشناس امور خانواده با اشاره به افزایش استفاده از نرم‌افزارهای نوین ارتباطی در جامعه گفت: افزایش استفاده از این نرم‌افزارها در حالی که هنوز فرهنگ استفاده صحیح از آنها در جامعه وجود ندارد، تهدیدی برای سلامت روحی خانواده‌هاست.

وایبرزهرا سجادی در گفت‌وگو با خبرنگار جامعه فارس، با اشاره به گسترش استفاده از نرم‌افزارهای نوین ارتباطی در جامعه گفت: در کنار مزایای این نوع از نرم‌افزارها نباید اجازه دهیم معایب آنها باعث شود آنها به نوعی بدافزار تبدیل شوند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه سن استفاده از این نرم‌افزارهای ارتباطی مانند وایبر ، تانگو و… در جامعه کاهش پیدا کرده است باید فرهنگ استفاده صحیح از آن در جامعه آموزش داده شود.

این کارشناس امور خانواده خاطرنشان کرد: در فضاهای مجازی آسیب‌های جدی وجود دارد که سلامت خانواده‌ها را تهدید می‌کند و حتی افرادی که از این طریق با هم آشنا شدند و تصمیم به ازدواج می‌گیرند ممکن است پس از مدتی با حقایقی آشنا شوند که عکس آنها را در فضای مجازی دیده بودند و همین امر باعث گسترش بدبینی در جامعه می‌شود.

سجادی تصریح کرد: فیلتر شدن و محدود کردن این وسایل راهکار حل این معضلات نیست و باید تلاش شود تا نوع استفاده از این نرم‌افزارها برای هر رده سنی تعریف خاص و دقیقی داشته باشد چرا که هم اکنون یک نوجوان ۱۲ ساله و یک جوان ۲۷ ساله هر دو از یک نرم‌افزار و عمدتاً با هدف افزایش ارتباطات شخصی از آن استفاده می‌کنند.

وی افزود: شاید بهتر بود مسئولان قبل از ورود این نرم‌افزارها در جامعه زمینه‌های فرهنگی آن را گسترش دهند اما هم اکنون نیز با توجه به سرعت گسترش استفاده از آنها برای جلوگیری از آسیب‌های آتی بهتر است اقداماتی مانند آموزش در رسانه ملی انجام شود.