ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

گاز کشی۶۹۰ روستا در گلستان

رئیس ایمنی آتش نشانی استان گلستان با بیان اینکه ۹۹۳ روستا در گلستان وجود دارد، افزود: ۶۹۰ روستا از این تعداد گاز کشی دارد.

مسلم معماری در گفتگو با خبرگزاری مهر، اظهار کرد: ۷۰ روستا در دست بهره برداری برای گاز است و گازرسانی ۲۰ روستا هم تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.

وی ادامه داد: در راستای سوخت پاک تا کنون ۶۴ جایگاه CNG در استان گلستان پراکنده شده است که همه آن ها در حال استفاده از گاز هستند.

معماری افزود: صنعتی شدن در دنیای امروز باعث به وجود آمدن مشکلاتی در آلوده شدن هوا شده است ولی باید تلاش کنیم که با کمک هم به آسمان آبی دست پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه همه جامعه به هوای پاک نیاز دارند، ادامه داد: فرهنگ سازی برای مدارس و سنین پایه می تواند کمک زیادی به محیط زیست سالم کند.

رئیس ایمنی آتش نشانی استان گلستان با اشاره به اینکه باید استفاده بهینه از گاز داشته باشیم، افزود: دانستن نکات ایمنی در خصوص وسایل گاز سوز مخصوص سن خاصی نیست.

وی با بیان اینکه شماره تلفن ۱۹۴ به صورت شبانه روزی جوابگوی شهروندان است، افزود: رعایت نکات ایمنی در بزرگترها باعث می شود کودکان هم نکات لازم را یاد بگیرند.

معماری ادامه داد: خوب است کارکردن صحیح با وسایل گاز سوز را از سنین مقتضی به فرزندان خود آموزش دهیم تا ضمن آگاهی از نحوه مقابله با خطرهای احتمالی در مواقع لزوم بتوانند رفتار مناسبی داشته باشند.

وی توضیح داد: در این روزهای زمستان در صورتی که مشاهده کردید سوخت بخاری ناقص بوده و با شعله آبی نمی سوزد به آن بی تفاوت نباشید چرا که این نقص به دلیل نرسیدن هوای کافی به بخاری است.

معماری ادامه داد: یکی دیگر از نکاتی که در این فصل تشریح می شود قرار نگرفتن پرده، لباس، ظرف پلاستیکی و سایر اشیا قابل اشتعال در مجاورت بخاری است که می تواند باعث آتش سوزی شود.

  بدون برچسب