ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

٣ کشته در تصادفات «پورشه» و «بی‌ام‌و» در تهران

سه نفر در دو تصادف جداگانه که در تهران رخ داد جان خود را ازدست دادند. در یکی از این حوادث خودرو بی‌‌ام‌و و در دیگری پورشه حادثه‌ساز شد.

جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران درباره حادثه اول گفت: ساعت ۴۲ دقیقه بامداد دیروز برخورد دو خودرو در مسیر شرق‌به‌غرب اتوبان شهید همت، روی پل یادگار به سامانه ۱۲۵ اعلام و مأموران ایستگاه ۲۵ به محل حادثه اعزام شدند.

وی ادامه داد: در محل حادثه مشخص شد یک دستگاه بی‌ام‌و که سقف آن باز بود با چهار سرنشین مرد، به‌دلیل نامشخص از مسیر اصلی منحرف و بعد از برخورد با گاردریل‌، جدول و یک دستگاه پژو پرشیا متوقف شده است. هر چهار سرنشین این خودرو به بیرون پرتاب شده بودند به‌گونه‌ای که یکی از آنها از روی اتوبان همت به اتوبان یادگار افتاده بود.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی در ادامه گفت: بعد از امدادرسانی به این افراد مشخص شد دو نفر از آنها جان خود را ازدست داده‌اند و دو نفر دیگر که شدیدا دچار آسیب شده بودند به مرکز درمانی منتقل شدند و عملیات در ساعت ١:۴٧ به پایان رسید.

سرهنگ حسن عابدی، جانشین پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ نیز سن سرنشینان بی‌‌ام‌و مدل ٢٠١٠ را ٢۵ تا ٣٠ سال ذکر و اعلام کرد: «بی‌احتیاطی به‌دنبال عدم توجه به جلو از طرف راننده بی‌ام‌و از دلایل این حادثه بود و کارشناسان هم‌اکنون در حال بررسی علت عدم توجه به جلو هستند».

وی نبستن کمربند ایمنی توسط راننده، سرنشین جلو و دو سرنشین عقب را از جمله عوامل دیگر حادثه‌ساز این تصادف عنوان کرد و افزود: جوانان هنگامی که با هم در داخل یک اتومبیل هستند نباید شوخی‌های بی‌مورد انجام دهند و دقت داشته باشند که حواس راننده نباید پرت شود.

دومین حادثه ساعت ۴:۵٠ بامداد دیروز در مسیر شمال‌به‌جنوب خیابان شریعتی نرسیده به پل صدر رخ داد. ملکی درباره حادثه دوم توضیح داد: ایستگاه شش آتش‌نشانی بعد از اطلاع از موضوع به محل حادثه اعزام و مشاهده شد یک دستگاه پورشه به دلیل نامشخصی از مسیر اصلی منحرف شده و با جدول‌ها و درخت‌های کنار خیابان برخورد کرده و بعد از طی مسافتی در محل متوقف شده است.

ملکی تصریح کرد: هنگامی که آتش‌نشانان به محل حادثه رسیدند مشاهده کردند دو سرنشین این خودرو که زن و مردی جوان بودند بیرون از خودرو هستند اما مشخص نبود خود آنها از ماشین بیرون آمده‌ یا شهروندان این کار را انجام داده‌اند.

وی افزود: پس از معاینه‌های لازم معلوم شد دختر ۲۳ ساله جان خود را از دست داده و مرد شدیدا دچار آسیب شده است که به مرکز درمانی منتقل شد و عملیات در ساعت ۵:٠۶ به پایان رسید. سرهنگ عابدی نیز نوع این خودرو را پورشه مدل ٢٠١۵ اعلام و علت حادثه رانندگی را بی‌احتیاطی، عدم توجه به جلو، تخطی از سرعت مطمئنه و نبستن کمربند ایمنی ذکر کرد.

بنا به این گزارش پورشه حادثه‌دیده متعلق به پسر امیر قلعه‌نویی بود. هوتن قلعه‌نویی در این باره به برنا گفت: «چند روز پیش پورشه زردرنگم را به فردی فروختم که متاسفانه او با ماشین چپ و فوت کرد.»

در همین حال جانشین رئیس‌پلیس راهنمایی‌ورانندگی تهران بزرگ درباره چنین حوادثی گفت: بالابودن مدل یک خودرو دلیلی بر این نمی‌شود که در صورت بروز هرنوع حادثه‌ای، راننده و سرنشینان جان سالم به‌در ببرند. در این حوادث نحوه برخورد، محل برخورد، سرعت و… از عوامل مهم و تأثیرگذار است. عابدی عنوان کرد: سواری پورشه برخلاف قیمت زیادی که دارد، بدنه محکمی ندارد.

درخصوص حادثه برای خودرو بی‌ام‌دبلیو نیز استفاده از کمربند ایمنی موضوع مهمی بود که سرنشینان آن را رعایت نکردند. همچنین کروک‌بودن (بدون سقف) عامل دیگری شد تا سرنشینان به بیرون پرتاب شوند.

جانشین رئیس‌پلیس راهنمایی‌ورانندگی تهران بزرگ از رانندگان خواست هنگام رانندگی به‌ویژه در ساعات پایانی شب که معابر خلوت است، سرعت مجاز را رعایت و از انجام حرکات نمایشی با خودرو و رانندگی در حالت خستگی و خواب‌آلودگی و… خودداری کنند.

روزنامه شرق