ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

پرونده ساخت دارالقرآن در شهرک اکباتان به مجلس رسید

یکی از اعضای شورای شهر تهران از درگیری ساکنان شهرک اکباتان با مجریان دارالقرآن در این شهرک خبر داد و گفت: در این مدت ساکنان خیلی تقلا کردند و یکی دوبار حکم توقیف عملیات ساختمان را گرفتند، اما در‌واقع با حمایت‌هایی که شهرداری به صورت غیرمستقیم داشت، ساکنان محل به جایی نرسیدند و درگیری‌ها مرتب ادامه داشت، تا اینکه در زمان افتتاح این ساختمان درگیری به وجود آمد.

 

وی که خواست به نامش اشاره ای نشود، با اشاره به تخلفات شهرداری در ایجاد دارالقرآن در شهرک اکباتان از درگیری ساکنان بلوک مجاور این دارالقرآن با مجریان این ساختمان خبر داد و به ایلنا گفت: جوانان شهرک بیمه در ابتدا قرار بود که این دارالقرآن را در این شهرک احداث کنند اما این طور که اهالی می‌گویند به‌دلیل اینکه منزل یکی از مسئولان شهرداری در آنجا بوده با ساخت آن مخالفت می‌شود.

پس از این ماجرا شهرداری یا  برای کمک به این‌ها یا برای اینکه از سر خودش رفع کند، زمین کنونی را که از نظر جانمایی نامناسب بوده و از طرفی دیگر در محوطه فضای سبز بوده  را در اختیار این جوانان قرار می‌دهد.

 

  درگیری شدید اهالی در شب افتتاح ساختمان

جواد محمدی، شورایار شهرک اکباتان در همین رابطه و در خصوص شب این حادثه گفت: دو شب گذشته حوالی ساعت ۹، ساکنان با توجه به حکمی که از دیوان داشتند، رو به روی ساختمان می‌روند و کسانی که در ساختمان بودند، بیرون می‌آیند و درگیری لفظی رخ می‌دهد.

شورایار شهرک اکباتان با بیان اینکه یکی از ساکنان به نام آقای ایرانمنش در این حادثه آسیب شدیدی می‌بیند، خاطرنشان کرد: با مشت به او زدند و در نهایت به بیمارستان لاله منتقل شدند و در حال حاضر در سی سی یو بستری هستند.

وی با تاکید بر اینکه ما شهرداری اکباتان ناحیه ۶ منطقه ۵ را مقصر می‌دانیم و آنها باید پاسخگو باشند، اضافه کرد: ساکنان به شهرداری رفته‌اند و حکم دیوان را نشان دادند حتی حکم به شهرداری ناحیه ۶ منطقه اکباتان نیز ابلاغ شده است.

ربابه طایفه تبریزی، عضو شورایاری اکباتان نیز درباره این ماجرا اظهار داشت: واقعیت این است که احداث‌ کنندگان ساختمان دارالقرآن با دستور جلسه موقت، اقدام به ساخت و ساز کرده‌ اند. یک‌سال است که این افراد شبانه کار کردند و الان رای دیوان عدالت هم داریم و با وجود اینکه رای به شهردار ناحیه هم ابلاغ شده، به هیچ عنوان تمکین نمی‌کنند.

ساکنان ۲ شب گذشته هم اعتراض کردند که ناگهان از داخل ساختمان چند نفر به بیرون می‌آیند و با معترضین درگیر می‌شوند که در نهایت نیروی انتظامی در صحنه حاضر شد و گزارشی هم تهیه کرد.

عضو شورایاری اکباتان با بیان اینکه در این درگیری متاسفانه آقای ایرانمنش که جزو حامیان محیط زیست و از خانواده ایثارگران هستند، به شدت مجروح شده، اظهار کرد: تاکنون اعتراضات خود را به گوش اعضای شورای شهر رسانده‌ایم و امروز قرار است تمام اعضای شورایاری اکباتان بار دیگر با اعضا دیداری داشته باشند.

تبریزی از ورود مجلس به این پرونده خبر  داد و گفت: مجلس هم روی این قضیه حساس شده و وکیل این پرونده با یکی از نمایندگان مجلس دیداری داشته و توضیحاتی ارائه کرده است.

شورای عالی شهرسازی نیز  می‌گوید در این پرونده از طرح جامع و طرح تفصیلی عدول شده است. از همین رو ما حتما این پرونده را به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس خواهیم برد.