ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

کارخانه روغن نباتی شیراز، تهدیدی برای شهروندان است

شهروندان:
مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس گفت: وجود کارخانه روغن نباتی نرگس شیراز در نقطه کنونی آن یک تهدید هم برای شهروندان و هم برای محیط زیست و سلامت جامعه است.

روغن نباتی شیرازحسن فیاض پور، شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بحث نقل و انتقال و خروج این کارخانه بارها و بارها مطرح شده و ضرورت جابه جایی آن پیوسته مورد تاکید قرار گرفته است اما تاکنون و به دلایلی این امر محقق نشده است.

وی با اشاره به آتش سوزی جمعه شب (یکم آذر) که در کارخانه نرگس شیراز روی داد ، بیان داشت: اگر قرار است کاری صورت گیرد باید قبل از این که اتفاق ناگواری رخ دهد انجام شود.

او اظهار کرد: متاسفانه با وجود خطرناک بودن تجهیزاتی که در این کارخنه قرار دارد از جمله مخزن آمونیاک، سامانه ایمنی و مهارحریق کارخانه بسیارضعیف است و آتش سوزی جمعه شب با حضور سریع و به موقع ماموران آتش نشانی جلو یک اتفاق ناگوار را گرفت.

فیاض پور اضافه کرد:حتی کارکنان کارخانه شاید به دلیل جلوگیری از درز خبر آتش سوزی به بیرون از تماس با آتش نشانی خودداری کرده بودند و یک شهروند وقوع این آتش سوزی را به ماموران آتش نشانی اطلاع داده است.

وی ادامه داد: سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال امری لازم و ضروری است اما سرمایه گذاران باید توجه کنند که این کار به هر قیمتی قابل قبول نیست و باید همانگونه که به سود و زیان خود فکر می کنند به منافع عمومی جامعه نیز توجه داشته باشند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس افزود: بی تردید مسوولان کارخانه روغن نباتی نرگس شیراز نیز منافع عمومی را در نظر دارند اما ممکن است در راه انتقال کارخانه موانع و مشکلاتی باشد که باید همگی تلاش کنیم تا آن موانع هرچه زودتر رفع شود و کارخانه در کوتاه ترین زمان ممکن به مکانی که برای آن در نظر گرفته شده است انتقال یابد.

او اضافه کرد: البته باید تا قبل از خروج کارخانه تمام تدابیر لازم برای پیشگیری از تکرار چنین اتفاقاتی اتخاذ شود و سامانه ایمنی و اطفای حریق کارخانه نیز برای واکنش سریع درمقابل چنین رخدادی تجهیز و آماده شود.

وی گفت: در جلسه ای که امروز در فرمانداری شیراز برگزار خواهد شد دلایل وقوع آتش سوزی و کوتاهی هایی که احتمالا در این زمینه صورت گرفته است وهمچنین موارد مربوط به خروج کارخانه از شهرشیراز مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی افزود: کارخانه سیمان شیراز نیز همانند این کارخانه تهدیدی برای محیط زیست، شهر و شهروندان است که امیدواریم با همکاری و مساعدت شورا، شهرداری و فرمانداری زمینه خروج این کارخانه نیز مهیا شود.

برچسب‌ها : ,