ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

فضای کسب و کار در کشور رو به بهبود است

شهروندان:
عضو هیات مدیره انجمن پارک های علمی ایران گفت: فضای فعلی کسب و کار در کشور روبه بهبود است و جبران ضعف های موجود باید بیش از گذشته مورد توجه متولیان امر قرار گیرد.

جلیل خاوندکار جلیل خاوندکار در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فضای کسب و کار و کار آفرینی ایران مشکلاتی دارد که رفع تدریجی آنها می تواند به رشد اقتصادی مناسبی منتهی شود.

وی یادآوری کرد: توسعه کار آفرینی پویایی جامعه را به دنبال دارد و تحرک، بالندگی و گردش مالی فراوان از جمله نتایج مثبت آن به شمار می رود.

خاوندکار افزود: گسترش کار آفرینی روح تازه ای را در کالبد اقتصاد کشور ایجاد می کند و از این طریق محصولات متعدد و متنوعی به بازار عرصه می شود.

استاد کارآفرینی دانشگاه تهران گفت: رشد کار آفرینی به کاهش سن فعالیت کار آفرینان منجر می شود و این مهم انگیزه و رغبت بیشتری را برای ارایه کارهای نو و بدیع مهیا می کند.

وی اظهار کرد: مقوله مهم کارآفرینی در جوامع گوناگون با ویژگی های از قبیل دانش بنیان بودن ، ارزش افزوده بالا رشد خوشه های فناوری و صادرات کالاهای دانش از یکدیگر متمایز می شوند.

خاوندکار افزود: هم اکنون کار آفرینی در ایران روند روبه رشدی دارد و آموزش کار آفرینان نیز در سطوح بالایی برخوردار است.

وی یادآوری کرد: ظرفیت های بی بدبلی برای گسترش و توسعه کار آفرینی در کشور وجود دارد و بهره گیری مناسب چشم انداز امیدوار کننده ای را ترسیم می کند.

عضو نقشه راهبری دانش جهانی گفت: پارک ها و مراکز رشد علم فناوری در تقسیم کار ملی وظیفه تبدیل دانش به ثروت و حمایت از کسب و کارهای نوپا و شرکت های دانش بنیان را بر عهده دارد.

برچسب‌ها : ,