ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

بازگشت روستاییان شهرنشین به زادگاه خود

شهروندان:
معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور از اهالی روستای ˈمسیله عبدیˈ بوشهر که پس از مهاجرت به شهر دو باره به روستای خود بازگشته اند، تقدیر کرد.

روستابه گزارش ایرنا، معصومه ابتکار روز سه شنبه با مامور کردن مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر برای حضور درمیان مردم این روستا، مراتب تقدیر ویژه خود را به آنان ابلاغ کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهرگفت: حضورم دراین منطقه و روستای ˈمسیله عبدیˈ وسایرروستاهای حاشیه رودخانه مند به دستور و تاکید معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت زیست کشور بوده است.

مطهری افزود: با حضور در روستای یاد شده مراتب قدردانی معاون رییس جمهوری را به دلیل بازگشت روستاییان به زادگاه خود و توجه ویژه ای که آنان به درختکاری و حفظ محیط زیست حاشیه رودخانه مند داشته اند، اعلام کردم.

وی بیان کرد: رییس سازمان حفاظت محیط زیست همچنین در پیام خود برای مردم روستای مسیله عبدی از آنان به عنوان نمونه والگو برای سایر روستاییانی که پیش از این مهاجرت کرده اند ، یاد و اظهار امیدواری کرده است که روستاهایی هم که به علت مهاجرت روستاییان خالی از سکنه شده است، شاهد بازگشت مجدد روستاییان باشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر بیان داشت:گزارش این سفر را به رییس سازمان محیط زیست کشور انتقال خواهم داد و پیش بینی می شود ایشان برای حل مشکلات و امکانات مورد نیاز روستای یاد شده با وزرات کشور هماهنگی هایی انجام دهند.

وی اظهار کرد:یکی از مسائل مهم در محیط زیست و اقتصاد این است که ما ۳۰ سال است آن گونه که باید به مسائل روستاها ومهاجرت روستاییان نپرداخته ایم در حالی که بعضا مردمی که از روستاها به شهرها کوچ کرده اند موجب توسعه نامتوازن شهرها شده و بیشترین ضربه را به محیط زیست کشور وارد کرده اند.

مطهری افزود: اگربتوانیم روستاها را با فناوری روز و طبیعت زیبا و بکر آن حفظ کنیم، بی تردید کسانی که به شهرها رفته و در سختی وآلودگی هوا زندگی می کنند به روستا بازمی گردند.

نماینده مردم روستای مسیله عبدی هم گفت: این روستا که از توابع بخش کاکی شهرستان دشتی استان بوشهر و در پنج کیلومتری شهرکاکی قراردارد در سال ۱۳۶۵ خورشیدی ۴۵ خانوار با جمعیت ۲۵۰ نفر در آن زندگی می کردند.

غلامعلی حاجیانی افزود:بر اثر سیل سال ۶۵ و تخریب بیشتر منازل روستای مسیله عبدی ، مردم آن به شهر کاکی مهاجرت کردند.

وی اظهار کرد:مردم تا به امروز به خاطر اراضی کشاورزی خود هرگز این روستا را فراموش نکرده و هم اکنون شش خانوار در آن زندگی می کنند و برخی نیز متقاضی بازگشت هستند.

حاجیانی افزود: اهالی این روستا خواستارتسطیح وآسفالت راه روستا، پرداخت تسهیلات اشغالزایی و همچنین فراهم کردن امکانات اولیه برای بازگشت بقیه اهالی این روستا از شهر هستند.

در این آیین ۲۵۰ اصله انواع نهال درحاشیه این روستا و رودخانه مندکاشته شد.