ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
معاون سیاسی استاندار تهران:

افزایش احساس امنیت معیشتی در دستور کار مسوولان است

شهروندان:
معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران گفت:بعد از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها امنیت به لحاظ فیزیکی دچار مشکلات اساسی نشده اما احساس امنیت هنوز شکل نگرفته است که ایجاد آن در دستور کار مسوولان قرار گرفته است.

سید شهاب الدین چاووشیبه گزارش خبرنگار ایرناˈسید شهاب الدین چاووشی در جلسه کمیته اطلاع رسانی هدفمندی یارانه ها اظهار کرد: تلاش می کنیم احساس امنیت خصوصا احساس امنیت غذایی برای اقشار آسیب پذیر ایجاد کنیم.

وی با بیان این مطلب که مردم نگران آینده شغلی و افزایش قیمت ها هستند اظهار کرد: کنترل بر بازار به شکل مطلوب انجام نمی شود و تعزیرات حکومتی هنوز به طور جدی وارد این فاز نشده است.

چاووشی خواستار حضور دستگاه های نظارتی و اجرایی در کمیته اطلاع رسانی هدفمندی یارانه مستقر در استانداری تهران شد و گفت: به دنبال ایجاد احساس امنیت و خصوصا امنیت غذایی برای اقشار آسیب پذیر هستیم.

وی گفت: آمار و اطلاعات باید پایش شود تا مشخص شود چند درصد از ۷۰میلیونی که خود را مستحق دریافت یارانه اعلام کرده اند واقعا نیازمند هستند و چه میزان بر اساس عدم احساس امنیت ثبت نام کرده اند که بخشی از جامعه چنین است.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران با بیان این مطلب که دولت قصد راستی آزمایی از اطلاعات ارائه شده توسط مردم را دارد افزود: این کار تبعاتی دارد.

چاووشی گفت : باید با کمترین خسارت و هزینه ها از نظر روانی اقتصاد جامعه را در این دوره مدیریت کنیم چراکه شوک ناشی از عدم احساس امنیت روانی حاصل خواهد شد و بازار ها را دچار تلاطم خواهد کرد.

وی خواستار اطلاع رسانی دقیق تر رسانه ها از اهداف و برنامه های دولت در اجرای برنامه های اقتصادی شد و افزود: مطبوعات و رسانه ها هنوز به طور جدی وقت برای پرداختن به هدفمند سازی یارانه ها نگذاشته اند.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران گفت: باید تلاش بیشتری برای ورود جدی تر به این موضوع کرد با هدف توجیه افکار عمومی و خنثی کردن شیطنت هایی که در این زمینه وجود دارد.

چاووشی با اشاره به وجود بخش بزرگی از جمعیت کشور در استان تهران افزود: هر تصمیمی و برنامه ریزی موثری در استان تهران می تواند به مسوولان کشوری کمک کند.

وی گفت: عده ای از شرایط فعلی کشور سوء استفاده کرده و با افزایش خودسرانه نرخ ها به نگرانی ها دامن می زنند باید تلاش کرد جلوی این کارها گرفته شود.

چاووشی با اشاره به عدم اختصاص قسمتی از درآمد های اجرای مرحله اول هدفمندی یارانه به بخش حمل و نقل عمومی بیان کرد: اکنون با چالش تزریق نشدن این پول درگیر هستیم چراکه ناوگان حمل و نقل توسعه نیافته و بسترها فراهم نشده و این امر موجب نارضایتی خواهد شد.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران با بیان این مطلب که افزایش نرخ تعرفه های خدمات کم کم اجرایی می شود گفت: این امر نیاز به اطلاع رسانی شفاف و آگاهی رسانی مسوولان دارد.

وی با اشاره به مناسب نبودن تعداد انصراف دهندگان از دریافت یارانه گفت: باید بررسی کرد و علت را جویا شد آیا مشکل از اطلاع رسانی یا موارد دیگر بوده است.

وی بیان کرد: کار نظام با توصیه و سفارش به سامان نمی رسد اگربخواهیم سیستمی حرکت کنیم کمیته اطلاع رسانی باید خوب کار کرده و اطلاع رسانی دقیق داشته باشد.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران اجرای قانون هدفمندی یارانه ها را جراحی بزرگ اقتصاد کشور عنوان کرد و اظهار داشت: هدفمندسازی یارانه ها قاچاق سوخت را به شدت کاهش خواهد داد و اگر براساس برنامه پنجم پیش می رفت اکنون لازم به این افزایش قیمت ها نبود.

وی با اشاره به افزایش درآمد های عمومی کشور در اثر اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها گفت: دولت در شرایط کسری بودجه قرار دارد و سال گذشته حداکثر ۲۳ درصد اعتبارات عمرانی پایدار شد و امید که امسال وضع بهتر شود.

چاووشی افزود: اجرای برنامه های دولت نیازمند عزم ملی است که باید قدری در رفتارها تجدید نظر شود.

معاون سیاسی و اجتماعی گفت: اگر نتوانیم اهداف و برنامه های نظام و دولت در این مقطع حساس را اجرایی کنیم اقتصاد کشور آسیب خواهد دید باید اقتصاد را رویین تن کنیم.

قانون هدفمند سازی یارانه ها در سال ۱۳۸۸ از سوی مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و مرحله اول آن از سال ۱۳۸۹ اجرایی شد.

اکنون دولت یازدهم مصمم است مرحله دوم قانون هدفمندسازی یارانه ها را با رویکردی جدید اجرایی کند.