ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

وزیر تعاون: تامین امنیت معیشتی گروه‌های هدف را دنبال می‌کنیم

شهروندان:
وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی با اشاره به عزم دولت برای ساماندهی به امور اقتصادی اقشار مختلف جامعه گفت : از جمله اولویت های ما تامین امنیت معیشت گروههای هدف و کسانی است که از نظر اقتصادی در طبقات پایین اجتماع قرار می گیرند و بنیه مالی و تمکن کمتری دارند.

علی ربیعیبه گزارش ایرنا علی ربیعی یکشنبه در حاشیه بررسی مسایل کار و کارگری در نشستی با نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: این وزارت خانه و سازمان تامین اجتماعی از ابتدای امسال در بخش های مسکن و درمان و افزایش کارایی و بهبود دفترچه های درمانی برنامه ریزی های خوبی شروع کرده که امید است به زودی نتایج آن برای مردم ملموس شود.

ربیعی ادامه داد:همه تلاش ما بر این است تا در ارتقای جهشی در امور رفاهی و اجتماعی زمینه بهتری برای رفاه مردم فراهم کنیم، به ویژه در زمینه تامین امنیت غذایی و معیشتی گروه های شناخته شده که ازنظرما درطبقات پایین قرار گرفته اند مورد هدف هستند.

وی ضمن اشاره به نامگذاری امسال توسط رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: اقتصاد و فرهنگ به طور هوشمندانه ای در کنار هم قرار گرفته اند، فرهنگی که ناشی از تولید نباشد مصرف در آن بیداد می کند و به همین منوال مصرف کالای خارجی را گسترش می دهد.

وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گفت: سیاست جامعه باید سیاست تولیدی باشد، جهت گیری باید جهت گیری تولیدی باشد و جامعه باید در جهت کار و تلاش و تولید هدایت شود.

وی با بیان اینکه جامعه ای که تولید محور باشد ارزش پیدا می کند، افزود: در این جامعه کارگر نیز ارزش پیدا می کند و در نهایت هر کس که به ثروت اجتماعی جامعه و ارزش های جامعه می افزاید محترم می شود.

وی ضمن تأکید بر نگرانی هایی که پیرامون سبک زندگی جامعه امروز وجود دارد گفت: قالب این نگرانی ها برآمده از تولیدمحور نبودن جامعه است.

ربیعی همچنین با بیان اینکه استان فارس و شهرستان کازرون از کانون های اصلی کار و تولید قلمداد می شوند گفت: استان فارس در زمینه افزایش تولید از اهمیت خاصی برخوردار است و بمنظور ایجاد اشتغال با تلاش های انجام شده مطالعات در زمینه سرمایه گذاری در بخش پتروشیمی در استان فارس وحوزه شهرستان کازرون انجام گرفته است.

وی ادامه داد : سرمایه گذاری در ساخت پتروشیمی شرکتهای وابسته به وزارت تعاون کار ورفاه اجتماعی انجام خواهد شد که کمک خوبی در ارتقاء صنایع پائین دستی خواهد بود.

ربیعی گفت : ارتقا سطح خدمات دهی بهداشتی در شهرستان کازرون از طریق سازمان های وابسته به وزارت رفاه نیز از جمله برنامه های ما خواهد بود.